8 Şubat 2011 Salı

Beşiktaş, Milli Takım ve Guus Hiddink

Quaresma'nın, Guti'nin, Simao'nun oynadığı takım olan Beşiktaş için yöneltilen ''Milli Takım'da neden bu kadar az Beşiktaşlı futbolcu var?'' sorusuna Guus Hiddink ''Beşiktaş'ta yerli oyuncu alternatifi az ve içlerinde milli takıma seçilecek alternatif neredeyse yok gibi'' cevabını vermiş.

Tabi güzel bir polemik konusu aslında bu. Beşiktaş'ın bir ara 14'e kadar yükselen yabancı oyuncularının içerisinde, yerli rotasyonun ne kadar az olduğu ile ilgili bir yazı daha önce yazmıştım. O yazıya buraya tıklayarak ulaşabiliyoruz. Bende naçizane Beşiktaş'ın kadrosunu inceleyerek, milli takıma alınabilecek oyuncuları analiz etmek istedim:

Rüştü Reçber, Hakan Arıkan ve Cenk Gönen'den oluşan kaleci kadrosunda, bence de Milli Takım'a çağırılacak oyuncu yok. Hakan ve Cenk yeterli derece de iyi kaleciler değiller, Rüştü'den ise tamamen umudu kestim. Sakat mı, oynamıyor mu, hoca ile arasında sorun mu var, bunları bile bilmiyorum ama bu kadar maç eksiği olan bir oyuncu hangi tecrübeye sahip olursa olsun, milli takım kalesinin bekçisi olmamalı. Ersan Gülüm sakat olmasa zaten kadronun banko oyuncularından birisi olacaktı. Bu durumda elde var bir diyoruz. İbrahim Toraman bana göre milli takım kadrosunda her daim yer alması gereken ve ülke standartlarına göre kaliteli bir stoper ancak milli takım için tercih edilmiyor. Elde var iki. İbrahim Üzülmez bu yaştan sonra kadroya giremez artık. İsmail Köybaşı ve Gökhan Süzen o bölgeyi savunabilecek yetenekte oyuncular. İsmail Köybaşı demişken, zaten milli takım kadrosunda bulunuyor ve elde var üç diyoruz. Rıdvan Şimşek, Erhan Güven ve Onur Bayramoğlu için ''olmaz'' diyoruz ve geçiyoruz. Marco Aurelio artık iyice kariyerinin sonuna geldi ve dizleri kendisini ancak Beşiktaş maçlarında idare ediyor. Dolayısıyla milli takıma çağrılması zor ihtimal. Ekrem Dağ'ın bölgesinde Gökhan Gönül, Serkan Balcı ve Sabri Sarıoğlu gibi sert rakipleri var, bu yüzden kadroya zaten giremezdi. Giremezdi diyorum çünkü yerli statüsünde oynasa da, kendisi Avusturya Milli Takımı için mücadele ediyor. O takımda kadroya rahatça girebilir. Necip Uysal'ın çağırılmaması başlı başına bir skandal ve Necip ile ilgili ayrı bir yazı yazmayı planlıyorum. Necip ile birlikte elde var dört diyoruz. Geriye üç oyuncu kalıyor. Nihat Kahveci, Ali Kuçik ve Marcio Nobre. Nobre ve Ali için düşünmeden ''olmaz'' diyoruz ve Nihat Kahveci'yi de Euro2008'de verdiği hizmetler için teşekkür edip kenara ayırıyoruz. O'nun da dizleri kendisini ancak Beşiktaş'ta taşır bundan sonra.

Naçizane küçük analizden sonra elde kalan futbolcuları bir listeleyelim:

Ersan Gülüm
İsmail Köybaşı
İbrahim Toraman
Necip Uysal

Bu dörtlünün içerisinde, benim her daim milli takım kadrosunda olması gerekir dediğim iki oyuncu var. Birisi Necip, diğeri ise Toraman. İsmail Köybaşı tamamen hocanın tasarrufudur ve gençleştirme adına olumlu bir hamledir. Ersan ise sakat olmasa zaten kadroda olacaktı ancak çabuk yükselen bir oyuncu olduğu için, daha tam olarak kanaat getiremedim kendisi için. Önümüzdeki sezonun sonunda Ersan Gülüm'ün potansiyeli de netleşir kanaatimce.

Bugün milli takımın başında Guus Hiddink'in yerine ben olsaydım (ki milli takıma önce Yılmaz Vural sonra ben layığım!) Beşiktaş'tan 3 oyuncu çağırırdım. Sakat olan Ersan'da hazır olsa 4 oyuncu çağırırdım. Hiddink'in ''alternatif az'' tespiti yüzde yüz doğru ancak ''kastırınca'' birşeyler çıkıyor işte!

Hiç yorum yok: