14 Aralık 2010 Salı

Herkes Haddini Bilsin!

Galatasaray'da oynarken daha çok gençti Emre Belözoğlu. Yaptığı agresif hareketleri, el kol işaretlerini, dalaşmalarını hep ''mahallenin yaramaz çocuğu'' tadında karşılardım. O dönem Galatasaray şimdi ki gibi değildi. Hagi efsanesi, futbolcuydu. Popescu, Taffarel, Okan, Hakan Şükür, Arif gibi oyuncuların arasında büyüttü futbolunu Emre. Gazetelerde ''Hagi, Emre'yi özel olarak çalıştırıyor, Hagi, Emre'nin kramponunu bağladı'' şeklindeki haberleri okuyunca etkileniyordum. UEFA Kupası'na giden yolda ''gencecik'' Emre'nin Mallorca deplasmanında attığı bir gol vardı ki, kendisinin tamamen ''fanı'' olmuştum birçokları gibi. Sonra Okan Buruk ile beraber Inter'in yolunu tuttu. Inter'de tek maçını hatırlarım. Lazio karşısında takımı 3-1 gerideyken, biri sağ ayağıyla olmak üzere iki muhteşem gol atmış manşetlere çıkmıştı. Arkasından Newcastle günleri ve karıştığı ''ırkçılık'' olayları. Arkasından Galatasaraylı bildiğimiz Emre'nin Fenerbahçe'ye transferi ve şimdi gelinen nokta.

Futbolculuğuna laf söyleyeni allah çarpar! Türkiye'nin benim izlediğim dönem itibariyle yetiştirdiği bir kaç futbolcudan birisidir bana göre. Ama sadece futbolcudur işte. O Ankaragücü maçından sonraki hali nicedir yahu! O nasıl bir dayılanmadır, nasıl bir adamlık muhabbetidir. ''Neydi O'nun ismi?'' diye sorarken suratının aldığı ifadeyi kendisi beğeniyor mu acaba? Ankaragücü Spor Kulübü'nün genel sekreterine ''herkes haddini bilecek'' diye ''ayar'' verirken, kendi haddini bildi mi acaba? Bu nasıl bir rezilliktir, anlamak güç.

Kurtlar Vadisi Pusu olur, Behzat Ç. olur, bilemedin Arka Sokaklar olur. Futbolculuk kariyeri bittikten sonra Emre'den iyi bir ''mafya jönü'' olur! Belki jön olunca ''boydan'' kaybeder ama, bizim gözümüzde ''huydan'' kaybetti artık Emre. Ben bu kadar ileri derecede ''hasta'' olduğunu bilmiyordum. Röportajı izleyince anladım.

2 yorum:

omanim dedi ki...

bu resim de de ümit özatla mı kapışıyor.

Faruk dedi ki...

kapışmaya benziyor ama basında bununla ilgili bir haber görmedim.