8 Haziran 2009 Pazartesi

Mehmet Topuz'un Transferi Hakkında...

Mehmet Topuz'un Beşiktaş'a transferinin kesinleştiğine inandığım zaman blogta yer vermiştim naçizane kendi görüşlerimle bu transfere ancak işler daha postu yazdığım günün akşamı sarpa sardı. Mehmet Topuz kendisini Beşiktaş'a bağlayan mukaveleyi imzaladığı esnada Kayserispor'un antipatik adamı Süleyman Hurma Mehmet Topuz'un bonservisinin 6 milyon euro ve Gökhan Emreciksin karşılığında Fenerbahçe'ye verildiğini açıklıyordu. Mehmet Topuz (söylenene göre) Beşiktaş ile sözleşme imzalarken, Kayserispor teklifi daha cazip olan Fenerbahçe ile anlaşmış ve iki kulübün de resmi internet sitesi futbolcunun kendilerinde olduğunu beyan eden açıklamalar yapmıştı.

Bana göre transferin gelişim sürecinde Beşiktaş Kulübü baştan aşağıya yanlış bir yol izliyor, herşeyden önce mukaveleli bir oyuncuyla transfer görüşmesi yapmak, daha kulübünün olurunu tam olarak almadan futbolcuyla sözleşme imzalamak tam bir amatörlük ve ayrıca transfer etiğine de hiç ama hiç uymayan ''nahoş'' bir girişim. Kayserispor Kulübü'nün zaten ezelden beridir bilinen agresif bir tutumu var bu konularda. Futbolcusuna ''mal muamelesi'' yapan Recep Mamur adında bir başkanı, Mehmet Özhaseki adında ''Melih Gökçekvari'' bir de onursal başkanları var. Bu adamların ''Şampiyonluğa oynayacak bir Kayserispor'' adına, futbolcu satarken (özellikle 3 büyüklere) oldukça hassas davrandıkları yaklaşık 3-4 sezondur biliniyor. Bu noktada Beşiktaş'ın yaptığı tamamen ''cami duvarına işemekten'' ibaret çünkü futbolcuya kulüpten önce imza attırırsan başına bunların gelmesi çok normal. Ayrıca imzadan sonra futbolcuyu canlı yayınlara bağlayıp, ''Ben Beşiktaşlıyım'' açıklamaları yaptırmakta ''Şark kurnazlığından'' başka bir şey değil. Bir kulüp bir kulübe ''emrivaki'' yaparak oyuncusunu almaya çalışıyor, buradan çıkan sonuç bu.

Fenerbahçe ise bu transferin ''Küçük Emrah'ı'' bana göre. Emrivaki altında kalmak istemeyen Kayserispor Kulübü muhtemelen Fenerbahçe Başkanı'nı biraz da ''gaza getirip'' para+futbolcu karşılığında bonservisini sarı lacivertlilere veriyor Mehmet Topuz'un. Futbolcu son derece zor durumda kalıyor zira kimin aklına uyduysa alakasız bir şekilde ''Ben Beşiktaşlıyım'' açıklaması yapıyor. Ben Mehmet Topuz'un anlaşma gerçekleştiği anda Fenerbahçe'de ''bayıla bayıla'' oynayacağını adım gibi biliyorum. Türkiye futbolunda bir futbolcu için zirve Galatasaray, Fenerbahçe ya da Beşiktaş'tan birinde oynuyor olmaktır, bunun hangisi olduğunun da hiçbir önemi yoktur. Ha unutmadan ekleyeyeyim, Arda Turan, Bülent Korkmaz ya da ne bileyim Müjdat Yetkiner gibi futbolcular amatör ruhla altyapıdan itibaren ''gerçekten de'' tuttukları takımlarda oynuyorlar ya da oynadılar bu ayrı. Anadolu'dan yetişen bir futbolcu için az önce yazdıklarım tamamen gerçek olan durumdur bana göre. Hiçbiri takım ayırmadan üç büyüklerin hepsinde ''çatır çatır'' oynarlar ve ''yok ben bu takımlıyım'' ''yok ben doğuştan şu takımlıyım'' açıklamaları da safsatadan başka birşey değildir. Yoksa ''Ben zaten Galatasaraylıydım'' diye bas bas bağıran Mustafa Sarp'ın Fenerbahçe'ye transfer olduğunda oynamayacağını ya da ''Ben Galatasaraylıyım Fenerbahçe'ye gelmek istemiyorum'' diyeceğini sanmıyoruz herhalde hiçbirimiz. Bu yüzden Mehmet Topuz'un şu anda düştüğü durum bir takım aklıevvellerin futbolcunun aklını çelmesiyle oluşmuş içinden çıkılmaz bir durum haline gelmiştir. Fenerbahçe taraftarı ''Beşiktaşlıyım'' lafı ağzından çıkan bir futbolcuyu sindirebilir mi? Bunu bilmiyorum ama Mehmet Topuz Fenerbahçe forması giyse ve Beşiktaş'a gol atsa amblemini öpe öpe hocasına sarılacağına ya da Şeref Tribününü ''onore edeceğine(!)'' eminim.

Şimdi durum ne olacak? Kendi fikrim futbolcudan önce kulüple anlaşan Fenerbahçe'nin davasında haklı olduğu. Hem de yüzde yüz haklı. İster FİFA'ya ister CAS'a gitsinler. Fenerbahçe bu transfer hikayesinden her daim zaferle çıkar. Aziz Yıldırım futbol etiğine dem vurarak oldukça doğrı açıklamalar yaptı dün, (dinime küfreden müslüman olsa hikayesi aslında tam bu durumlar için kullanılır ya neyse, biz şu anı değerlendirdiğimiz için geçmişi bir an da olsa unutuyoruz) kendisi kulüple anlaşmışken, futbolcuyla anlaşan kulübün aynı futbolcuyu transfer etmesi saçmasapan bir durum olur ve emsal teşkil eder. Bundan sonra sözleşmeli futbolcuyu transfer edecek kulübün direk futbolcuyla anlaşması ve televizyona çıkarıp ''Ben zartzurtsporluyum'' demesi yeterli olacak, futbolcunun sözleşmesinin devam ettiği kulüpte futbolcunun arkasından ''bön bön bakacak'' öyle mi? Olmamalı... Fenerbahçe davasında haklıdır ve Yıldırım Demirören ''Beşiktaş duruşunun'' kendisi için ne anlam ifade ettiğini bir kere daha düşünmelidir.

Son sözüm antu.com'a. Transfer haberleri dönerken ''Mehmet Fener'e Topuz'u Kartal'a'' gibi son derece çirkin bir başlık atarak seviyelerini bir kere daha ortaya koydular. Hükümetin yaptığı ''din tacirliğinin'' futbola yansıyan yüzüdür antu.com... Allah sizi bildiği gibi yapsın, ne diyeyim...

7 yorum:

Tolga Şener dedi ki...

Mehmet Topuz'un Beşiktaşla anlaştığı ilk gün Beşiktaş'lı internet sitelerinde Mehmet'i biz aldık Topuz'da Fener'e kaldı açıklamaları manşetleri süslemiştir, ertesi gün Kayserispor'la Fenerbahçe'nin anlaştığı haberleri çıkınca, antu.com ' da bir gönderme yapmıştır, yıllardır bu siteden nefret etmene rağmen sayın admin niye giripte bakıyorsun antu.com'a onuda merak ediyorum???

Unknown dedi ki...

Ya admin gündemi takip etmiyorsun, bari atıp tutma ayıptır. Topuz Fenere kaldı muhabetini 3 gün boyunca beşiktaş internet siteleri yaptı, antu onlara geri iade etti sadece çirkin sözlerini. Antu. yu takip ettiğin kadar çarşının sayfalarınıda ara sıra tıkla derim.

Melih Kazdağ dedi ki...

Sevgili Admin.. Yazdığın birçok cümleye katılıyorum.. Ancak Tam söylenemeyen ama bir kaç gazatede üstü kapalı yazılan bir şeyler var.. Bu da Aziz Yıldırım'ın Mehmet Topuz'un isteği üzerine onu araması ve aralarındaki konuşmalardır. Zaten olay burada kopuyor..Aziz Yıldırım M.Topuz'u arıyor ve diyor ki '' Benimle görüşmek ve Fenerbahçe'de oynamak istiyormuşsun? Kayserispor'da ne kadar alıyorsun? Örnek 1.5 milyon $ Bizde sana 1.6 veririz bizde oynarsın... M.Topuz diyorki Başkanım bukadar senden sonra büyük takımda İstanbulda oynayacağım bu rakamlar olmaz.. Aziz Yıldırım'' Sen bilirsin ozaman diyor.. Yani yazılan cümleler böyle ama bu şekilde olduysa Aziz Yıldırım Futbolcuyla alaycı ve isteksiz bir şekilde konuşuyor ve bu da M.Topuz'a çok dokunuyor. Bunun üzerine Beşiktaş yönetimi ve Başkanı yüzyüze görüşüyorlar ve anlaşma sağlanıyor.. Yani Aziz Yıldırım'ın dediği gibi biz hem Kulübüyle hem futbolcuyla anşalmıştık,futbolcu sonradan yan çizdi portresi değil..

Aynı zamanda M. Topuz Beşiktaş forması giymeden 2 gün önce Y.Demirören Kayserispor başkanıyla görüşüyor.. Ne istiyorsanız verelim,M.Topuz da bizi istiyor diyor. Ama Kayserispor Verilen bir sözleri olduğunu söylüyorlar..

Şimdi Bu transfer sürecinde Beşiktaş'ın ilk olarak Kayserispor'la görüşmemesi yanlış diyelim. Ancak Beşiktaş M.Topuz'la görüşmesinin ardından Hemen Kayserispor'la görüşüyor ve verilen cevap 2-3 gün bekleyin oluyor.. Ben de Beşiktaş Başkanı olsam göz göre göre çok değerli bir oyuncuyu rakibime kaptırmam.. Hem de senin kulubünde oynamak isteyen bir oyuncuyu..

Toparlıyorum;

Günümüzde futbolunda kurallar futbolcunun istediği kulübe gitmesini kolaylaştırıcı şekilde düzenlenmeye başladı. İster baskı olsun, ister kendi isteğiyle söylesin Mehmet Topuz Beşiktaş'ta Oynamak istediğini söylüyor ve daha da ileri gidiyor '' 50 milyon Dolar verseler Fenerbahçe'de oynamam'' diyor..

Profesyonellikse Kayserispor yönetiminin yaptığı nedir peki? Kayserispor futbolcusunu satışa çıkartıyor ama ''Sadece Fenerbahçe'ye'' Bu nasıl iş.. Beşiktaş'ın geçen sene bu oyuncu için 11 milyon euro verdiği bilmiyorlar mı? Yani M.Topuz için Beşiktaş'ın ne isterlerse vereceğini biliyorlar.Buna rağmen ''Sadece Fenerbahçe'ye satarız'' mantığı hatır-gönül işinden başka nedir? Yani Mehmet Topuz istediği kulübü açıkladı diye suçlu, Kayserispor'un M.Topuz'u istemediği bir kulübe satması suç değil?

Bundan sonra ne olur? Dün Aziz Yıldırım'ı dinledim. Belli ki bu oyuncuyu Beşiktaş'ta oynatmamaya yeminli.. Bu konuyu onur yapmış. En kötü 1 sene daha Kayserispor'da oynayacak ve gelecek sene Beşiktaş'a gelecek..

Faruk dedi ki...

antu.com fenerbahçe'nin en büyük taraftar sitesidir, sorumlulukları vardır, reytingi yüksektir, gazetelere, televizyonlara yazdıklarıyla haber olur, bu yüzden çarşılı pazarlı sitelerin yazdıkları değil antu.com gibi tıklanma oranı yüksek sitelerin manşetleri olay olur gündem yaratır, benim naçizane gündemimde de yer işgal ettiği gibi.

Tolga; Hıncal Uluç'u da Erman Toroğlu'nu da hiç sevmememe rağmen hergün yazdıklarını okur, söylediklerini takip ederim. Sadece sevdiğim şeyleri okumak isteseydim hergün sadece trabzonspor.org.tr'ye girer, sadece Ergun Ata'nın yazdıklarını okurdum...

Tolga Şener dedi ki...

Bence öyle yap her gün trabzonspor.org'a gir Ergun Ata'yı oku antu.com'a girme!

Faruk dedi ki...

önerin için sağol kardeşim...

omanim dedi ki...

dün akşam televizyonda zapotocny yaparken:) baktım telegol var rıdvanı görünce şaşırdım.izlemeye başladım ki 2-3 dakika sonra aziz başkan hatta demezmi serhat denyosu.hemen televizyonun sesini açtım evdekilere sessizlik dedim.aziz başkan hayatta bağlanmaz tv ye falan demek ki büyük olay var:)arkadaş bayılıyorum ben bu adama tam bir diktatör ama herşey kuralına uygun attığı her adım yasal adamın.fidel castro gibi faydalı diktatör.fifada ki bütün davaları bile kazanan tek kulüp f.bahçe türkiyede çünkü adamın herşeyi kitaba uygun.konuştu konuştu menajerlere giydirdi falan en son kesti gene raconu mehmet topuz ya bize gelir oynar ya da kayseriye döner dedi.bayılıyorum arkadaş bu adama ya.yani varya aziz başkan adamın ..... keser.mehmet topuz da arıyo başkanı başkan buna diyoki tamam alıcaz seni beni arama sen kulubünle görüşücez önce etik değil senle konuşmamız.elemana bi giydiriyo oda bi sinir beşiktaşın kapısına dayanıyo.ama aziz başkan bu alır bonservisini yedirir sana o dediğin lafların hepsini.yok doğuştan beşiktaşlıymış da bilmemne.ya bu futbolcu milletinde hiçmi şeref haysiyet yok anlamam.fatih gökşen diyoki biz zamanında topuzu isterken bizede abi ben doğuştan galatasaraylıyım diyodu.aziz başkan diyo ki bana da ben fenerliyim f.bahçe de oynamak istiyorum dedi.bu futbolcular adi adamlar ya.sergen yalçın tümer metin emre belözoğlu yusuf şimşek hepsi aynı ya al birini vur öbürüne.