16 Temmuz 2009 Perşembe

Skor Tahmin Oyunu 2. Sezon Genel Kurallar

Geçen sezonun sonunda Tolga'nın şampiyon, zatıalimin ise sonuncu olduğu Skor Tahmin Oyunumuzun moderatörlüğünü Tolga'ya bırakacağımı daha önceden belirtmiştim. Tolga'dan bugün gelen kural mailini ise şimdi yayınlayıp görüşlerinize açıyorum. Kurallar ve ödüller konusunda bir an önce anlaşıp, katılımcıların belirlenmesine geçeceğiz. Öncelikle Tolga'dan gelen müthiş modifiyelerle donanmış listeyi bir yayınlayayım:

Katılım şartları ve ödüller :

· Oyun Katılım Bedeli 100 TL‘dir ve 2 eşit taksitte ödenecektir.


· 1. Taksit ilk hafta tahmini yayınlanana kadar, 2. Taksit ise 18. Hafta tahmini yayınlanana kadar ödenecektir.

· Toplanan tutar Tekno Market kasasında muhafaza edilecek sezon sonunda kazanaların hesabına aktarılacaktır.

· Ödüller şu şekilde dağıtılacaktır: 1. Toplam Ödülün %70’i, 2. Toplam Ödülün %20’si, 3. Toplam Ödülün % 10’u...

Oyun Kuralları :


· Doğru tahmin edilen skorun bilinmesi yarışmacıya 15 Puan kazandıracaktır.

· Takımların galibiyet, beraberlik ve mağlubiyetlerini skor harici bilen yarışmacılar 1 teselli puanı kazanacaktır.

· Doğru tahmini birden fazla yarışmacının bilmesi durumunda, doğru tahmin ödülü olan 15 puan tahmini doğru bilen yarışmacı sayısına eşit olarak bölünecektir. Çıkan sonucun küsüratlı olması durumunda, virgülden sonraki rakam 5’in altında ise rakam bir alta, 5 ve 5’in üstünde olması durumunda rakam bir üste yuvarlanacaktır. Örneğin bir tahmini dört yarışmacı bilirse 15/4=3,75 sonucu 3,5’in üstünde olacağı için 4’er eşit puan alacaklardır.

· Gol atan forvet oyuncusu 1 Puan, Orta Saha Oyuncusu 2 Puan, Defan Oyuncusu 3 Puan, Kaleci ve kendi kalesine gol atan oyuncu yarışmacıya 5 Puan kazandıracaktır.

· Oyuncu mevkileri için “fantezifutbol.ntvmsnbc.com” sitesi kaynak olarak alınacaktır.

· Tahminler Çarşamba günü içinde mesai saati bitimine kadar blog’da yayınlanacaktır.

· Tahmin yapma süresi blog’da yayınlandığı andan itibaren başlayıp Cuma günü mesai bitiş saati olan 18:00’a kadar sürecektir. 18:00’dan sonra ulaşan tahminler değerlendirmeye alınmaycaktır.

· Haftanın cezalı oyuncuları bilgisi tahmin postu’nun altında bildirilecektir.

· Her yarışmacının tek tahmin hakkı vardır. Tahmin sonrası gelişen sakatlık durumları, gözden kaçan cezalı oyuncular ve bunun gibi yanlış yapılan tahminler değerlendirmeye alınmayacak, yapılan tahmin üzerinde kesinlikle değişiklik yapılmayacaktır.


Tolga'dan gelen katılım şartları ve kurallar bu şekilde. Yine geçen sezon olduğu her hafta dört büyüklerin maçları tahmin edilecek şayet dört büyükler birbirleriyle oynarsa, o hafta puan cetvelinde dört büyükler hariç sıralamanın en üstünde yer alan takımın maçı dördüncü maç olarak listeye dahil edilecektir. Benim itiraz edeceğim bir husus var ancak bunu postun altında yorum olarak yapacağım. Oyunumuz şimdiden hayırlı olsun, tüm sorularınızı ve isteklerinizi postun altına yorum olarak ekleyebilirsiniz...

9 yorum:

Melih Kazdağ dedi ki...

Arkadaşlar kurallar hakkında birkaç yorum yapmak isterim

-Forvet gol attığında 1 puan alacaksa kimseler forvet yazmayacak hep orta saha ve defans oyuncuları yazılacaktır. Bunun için Teklifim

Forvet:2
Ortasaha:4
Defans:6 gibi bir sıralama olabilir.

Amacın skor tahmin etmek olması için 15 puan alması ve aynı skoru bilenler arasında paylaşılmasına okey derim. Forvet-Ortasaha ve defans puanları benim dediğim gibi vs arttırılırsa Maç sonucu bilme 20puan bile olabilir..

Puanlar yazdığınız gibi olursa puan almak sadece skora kalacak ve bu da bizi biraz sıkabilir diye düşünüyorum..


Kaleci için tek alternatif İvankov olacağından kalecinin gol için puan alması bence gereksiz.. Bu kaldırılabilir..

Kendi kalesine gol zevkli olabilir.

Ayrıca tahmin değiştirememe kuralı olduğu sürece Cuma akşamına kadar kimse tahmin yapmıyacaktır son anda kadroda olan değişiklikler,sakatlıklar maçların skor tahminini değiştirecek etmenler. Mesela ben hep çarşamba perşembe tahminimi yapıyorum yoksa Cuma günü yoğun bir gün ve tahmine zaman ayrımak zor.

Bunlar benim fikirlerim. Dayatmam yok,ortak noktada buluşulsun..

Şampiyon Beşiktaş
En büyük Golcü Benim....

Faruk dedi ki...

Oyunun temel amacı skor bilmek olduğuna göre aynı skoru bilenlerin puanlarının bölünmesi bana göre dramatik bir hata olur. Ben kesinlikle yapmam ama katılımcı arkadaşların uygulanması düşünülen sistemde ''9-5'', ''11-11'' gibi tahminler yapmalarını önleyemeyiz gibime geliyor. Misalen:

O hafta 2-1 biten maçın skorunu 3 katılımcı birden bildi diyelim. Bu durumda ortada duran 15 tam puan 3'e bölünecek ve katılımcı başına 5 puan kazanılacak. Öte yandan başka bir katılımcı hemen her futbolcuyu yazarak oluşturacağı tahminde (ki 4 maçtan 8 takım ve minimum 88 oyuncu eder) azami olarak 2 forvet, 1 orta saha ve 1 defans oyuncusunun gol attığını doğru olarak tahmin etse 6 puanı hanesine yazdırıyor. E bu durumda skor bilmişsin bilmemişsin pek bir önemi kalmıyor bana göre.

Ben ana amaca sadık kalarak skor bilen katılımcının yüksek puan almasından yanayım ancak skor tahmini misalen 20 puan, gol tahmini de mevkiye göre 1-2-3 puan şeklinde sıralanırsa bu seferde gol tahminin çok fazla esprisi kalmayacağını düşünüyorum. Naçizane önerim:

Doğru skoru bilen katılımcı: 10 tam puan (bölünmeden)

Forvet oyuncusu: 1 tam puan

Orta saha oyuncusu: 3 tam puan

Defans oyuncusu: 5 tam puan

şeklinde yapılacak puanlamanın sağlıklı olacağı yönünde düşünüyorum.

Tabi ki dayatma yok, oyunun moderasyon kısmıyla ilgilenen arkadaşımız yani ''Kelaynak'' tüm fikirleri bir potada eritip, smacı vuracaktır buna eminim. Bi de sonuncunun birinciye forma alması hususu var, dilerseniz bu uygulamaya devam edebiliriz. Tolga'nın formasını da önümüzdeki hafta törenle alacağım bunu da belirtmek isterim.

En büyük Trabzonspor
En iyi power forward benim

Tolga Şener dedi ki...

Kimsenin yaptığı yorumu sorgulamadan orta yolu bulmaya çalışıyorum, yine son kararı Admin versin,

- 20 puan doğru tahmin. (bölünmeli)
- 1,3,5 gol tahmini puanlaması.
- Tahminler Cuma günü 18:00'a kadar yapılacak ve tahmin değiştirilemeyecek. Melih'e şöyle bir açıklama yapayım; geçen sezon yapılan yanlış puan hesaplamaları hep sonradan değiştirilme sonucunda oluştmuştu.

Bunlar benim önerilerim, gerisini sayın admin ayarlasın, ben oyun hangi formatta olursa olsun, puan hesaplama ve tahmin yayınlama bölümünü üstleniyorum. Şunuda belirteyim bundan sonra kurallar ne olursa olsun ben oyunda varım, her şeye müspet cevap veriyorum yani. :)

Faruk dedi ki...

Sevgili polemikatör Demirel'i de eklersek çoğunluk skor tahmininin bölünmesinden yana olduğuna göre, ben de bölünmenin karşısında durmuyorum artık keçi gibi, üstte moderatör kardeşimin yazdığı uygulamaya tüm benliğimle katılıyorum yalnız yine de tahminci gençlere her hafta yalnızca bir kereye mahsus tahmin değişikliği şansı verilmesinden yanayım, centilmenlikten kırılmak üzereyim ama illa olmaz derseniz moderatör ne derse olur der bu tip derin toplara girmeyeceğimi belirtmek isterim :)

Bu arada bir kısım arkadaşların ''İşin içinde para varsa ben yokum gibi'' talihsiz açıklamaları geldi kulağıma, şurda bizbize eğleniyoruz, hepimiz otuzlu yaşların içindeki insanlarız, ortaya koyduğumuz para da el yakan cinsten değil, aya bölsen 10 tl düşer, kimse kimsenin kalbini 100 tl için kırmaz, kıran da bizden değildir.

Son olarak Mevlana'dan esinleniyorum:

Gel ne olursan ol her türlü gel...

Faruk dedi ki...

Bu arada unutmadan belirteyim, herkesin bişeyler için fikirleri vardır, bu sezon sadece skor tahminine değil, genel konulara da eğilmenizi postları yorumsuz bırakmamanızı dostlardan temenni eylerim... Akıllı olun üstünüzü başınızı yırtmayın!..

Unknown dedi ki...

Bir değişiklik yapma hakkı bulunsun o zaman, o kadar da kurumsallaşmadık :) Az çok şekillendi o zaman, para ödülü hariç, sonuncuda birinciye forma alsın gene geleneksel olarak. 1 ağustosa kadar herşeyi şekillendiririz. Aidatı geciktiren üyelerede icra yolu açılsın diyorum bi de :))

Murat YILMAZ dedi ki...

Arkadaş arkadaşa eğleniyorsak para olayına gerçekten gerek yok. Bu fikri Tolga geçen sene ilk önerdiğinde de karşı çıkmıştım, yine çıkıyorum. Gidin bahis oynayın kardeşim o zaman :)
Zaten önemli olan paranın miktarı değil, paranın bu olaya bulaşması. Fakat tüm arkadaşlar para konusunda hemfikirse ben de itiraz etmem...(sonuçta fikirlerimiz sorulmuşsa fikirlerimizi sunuyoruz!)
Formatla ilgili görüşlerim,
Balthazar'ın önerilerine katılıyorum. Skora 2o puan verelim. Skor tahmin puanının bölünmesine karşıyım. Herkes tahminleri görüp son tahmini yapmak isteyecektir. Kaleciye puan pek mantıklı değil bence. Galibiyet ve beraberlik bilenlere 1 sembolik puan da mantıklı geliyor bana...

Melih Kazdağ dedi ki...

1-3-5 ve skorun bilinmesi durumunda 20 puan alınmasına benden okey.. Bölünmesi durumunda haftanın ilk tahminlerini yapacak olan şanslı olur..Diğerleri aman puan bölünmesin diye aynı tahmini yapmak istemeyecektir.Haftanın diğer günlerinde gelen kadro değişiklikleri,en formda oyuncunun sakatlığı vs durumlarda ;tahmin de değiştiremediği için ilk tahmin yapan götaltına gidebilir.Ama oyunun zevki de burda..

Kurallara Katılıyorum...

Let the Game Begin

Faruk dedi ki...

1- Doğru skoru bilen katılımcılar 20 puanı aralarında bölüşecekler.

2- Doğru tahmin edilen forvet golü 2, orta saha golü 4, defans golü 6 puan kazandıracak.

3- Ödül sistemi postta yazıldığı gibi kalacak ancak yine sonuncu birinciye forma alacak.

Ana meseleler bu şekilde çözüldü anladığım kadarıyla. Son olarak moderatör kardeşim bir kez tahmin değişikliğine izin verilip verilmeyeceğine karar verince ben de genel kuralları belirleyen son bir post yazıp yarışmanın startını vereceğim. Eğer uzlaşamadığımız başka bir konu varsa, belirtelim, çünkü 2 hafta kaldı ligin başlamasına...