18 Temmuz 2008 Cuma

Efsane Oyunlar Serisi #1 (Barbarian)

90'lı yılların başıydı. Commodore 64'ü bir arkadaşımda görmüş, mahvolmuştum resmen, bu bilgisayardan bende de olması gerekiyordu. Babamın başının etini yediğim günlerin birinde ağzından ''bu sene teşekkür al, alacağım söz'' lafını duyunca, teşekkürümü kaptığım gibi babamın yanına koşmuştum. Commodore 64 serüvenim başlamış oluyordu böylece.

Commodore 64 eve ilk girdiği zaman, ilk oyunum da Barbarian olmuştu. Arkadaşımla sadece Emilyn Hughes Soccer oynadığımız için, bu makinenin teybinden başka bir oyun çıkabileceğini o zaman farketmiştim. Oyunu çılgınlar gibi oynarken bir gün joysticki geri çekip butona basınca, rakibimin kafasını (şartlarda oluşmuşsa tabi) kesebildiğimi farkettim. Kafaları kese kese 10. bölüme geliyor (aslında oyun 11 bölümdür çünkü ilk bölümün leveli 0(yazıyla sıfır)dan başlar) fakat hain büyücünün ateşli büyüleriyle başedemiyordum, eminim herkes bir zafer hikayesi bekliyor ama olmadı, asla başaramadım, o büyücüyü hiç bir zaman geçemedim. İçimde ukte kaldı mı? Kesin bir ifade ile hayır, bir çok oyunda o kadar büyük başarılara imza atmıştım ki Barbarian'da yaşadığım hüsranın ilerde etkilerini hissetmedim. (Acaba Trabzonsporlu olmamda etkisi olmuştur?)

Hiç yorum yok: