31 Temmuz 2008 Perşembe

Kaptanlığı Dualarla Aldım.

2003-04 sezonunun başlangıcı. Özkan Sümer Belçika'ya gidiyor ve zenci aynı zamanda saçları sarı oyuncuyu Trabzon'a getiriyor. Adı: İbrahima Yattara. Kimse kim olduğunu, hangi mevkide oynadığını falan bilmiyor. Belçika'dan aynı sezonun başında Karel D'Haene, Kurt Van Der Paar ve Hans Sommers'te geliyor O'nunla birlikte... Hazırlık maçlarında gözümüzü okşuyor Gineli oyuncu, ve 3-3 biten bir Konyaspor maçıyla Trabzonspor kariyerine başlıyor...

2008-09 sezonunun başlangıcı. Onunla aynı dönemde gelen Karel D'Haene ve Kurt Van Der Paar'ın nerede oldukları bilinmiyor. Hans Sommers ise Hollanda'da futbol yaşantısını sürdürüyor. O Trabzonspor ile birlikte Almanya'da sezon öncesi hazırlık kampında. Osnabruck denen bir takımla hazırlık maçında bordo-mavi formasıyla sahada. Takım Kaptanı Hüseyin Cimşir oyundan çıkıyor, çıkarkende kaptanlık pazubandını O'na teslim ediyor. Kaptanlık pazubandını koluna takıyor... Bir öpücük konduruyor...

Maçtan sonra basın mensupları soruyo O'na: O öpücüğü neden kondurdun pazubanda? O cevaplıyor: Hüseyin çıkarken dua ettim aman bir aksilik olmasında pazubandı koluma takayım, herşey yolunda gitsin diye, Trabzonspor'da kaptan oldum işte. Sorumluluğumun arttığını hissettim. Ben oyundan çıkarken pazubandı Song'a teslim ettim. Surat ifadesini görmeliydiniz...

Efsane kadroyu geçiyorum. Adı üstünde zaten ''efsane'' onlar. Efsane kadrodan sonra efsane oyuncular geçti Trabzonspor'dan. Hami Mandıralı, Şota Arveladze, Fatih Tekke, Gökdeniz Karadeniz gibi. O'da bir efsane, yaşayan efsane hemde. Trabzon için Trabzonspor için bir futbolcudan çok öte. İbrahima Yattara başka birşey...

Sen bizi ne kadar çok seviyorsan, biz seni daha çok, ölesiye seviyoruz. 5 sene oluyor bu sezon birlikte olduğumuz, nice 5 senelere Gine asıllı Sürmeneli, bilekleri lastik adam.

2 yorum:

fulya dedi ki...

öncelikle ibrahima yattara yı trabzonspor taraftarlarının düşüncelerine göre ifade ettigin için gerçekten tebrik ediyorum. kolay degil 5 sene başka bi ülkeden gelipde türkiyede trabzonspor gibi bir takımda oynamak... ibrahima yattara trabzonsporluların kalbini fethetti... biz onu çok sevdik o da trabzonsporu... trabzon bir şehir trabzonspor bir sevda...

Adsız dedi ki...

ibrahima yattara=siyah hamsi evet hamsi hamsi kadar kıvrk hamsi kadar sevimli bu ülkede hamsiyi sevmeyen varmı bana sölermisin bay faruk?
Yattaryı çok seviyoruz o bizim herşeyimiz bu sene çok iyi olucak kaptanlık ona ayrı bir hava getirdi ve olumlu bi şekilde oyununa yansıdı tüm türkiye trabzonsporu ve ibrahim yattarı ızlıcek....by faruk sevgiler...