8 Nisan 2010 Perşembe

Arda Turan vs Lionel Messi

Bizim basın öyle bir basın ki, ''anlatılmaz yaşanır'' tadında gerçekten. Bir süre önce ciddi ciddi Arda'yı, Messi ile kıyaslayanlar kendi içlerinde değilmiş gibi, bugün fütursuzca birbirlerini alaya almaktalar.

Öncelikle bu tartışmaya malzeme olan Arda Turan'ı bir kenara ayırmak lazım. Arda, Türk Futbolu'nun geleceğinin temel taşlarından birisi olma özelliğini en küçük bir prestij kaybı olmadan korumakta. Yani Messi'nin ''Messiah'lığını'' överken, kendi futbolcumuzu da yerin dibine batırmayalım.

Aşağıda ''Özlü Sözler'' başlığında iki tane örnek verdim. Birisi Hıncal Uluç'tan, bir diğeri de Ahmet Çakar'dan gelen ''aforizmalar''. İki yorumcunun da az çok bakış açılarını bildiğimizden çok şaşırtan demeçler değil bunlar. Ahmet Çakar'ı da bu saptaması dolayısı ile göklere çıkarmayalım hemen derim zira daha bikinisini giymiş değil!

Benim olaya yaklaşımım aslında biraz farklı. Ben ''Tuncay'da Tuncay'' diye tutturduğum dönemlerde, birkaç dostum hep ''yavaş git'' telkininde bulunmuştu bana. Premier League'de oynayan tek futbolcumuz olan Tuncay Şanlı'nın Middlesbrough'tan sonra kariyer ivmesi Stoke City'e eğrilmiş, burada da gitgite düşmeye başlamış vaziyette. Bu gerçeği görmeyecek kadar kör değiliz. Bahsettiğim ligde en başarılı olan futbolcumuz Tugay Kerimoğlu kariyerini Blackburn Rovers'tan öteye taşıyamazken, La Liga'da ki en başarılı temsilcimiz olan Nihat Kahveci ise Villarreal'den öteye gidememişti. E doğal olarak Tuncay, Liverpool'da oynar mı? Chelsea'ye gider mi? diye ümitle bekleyen bendenizin şu gerçekler ışığında Tuncay'ın geleceği yeri ya da ne bileyim Gökhan Gönül'ün gideceği yeri kestirememiş olmam tamamen aşırı popülizm duygularına kapılmamdan kaynaklanıyor. Ha şu bir gerçek ki, Tuncay Şanlı'nın verdiği kararın, hala sonuna kadar arkasındayım. Fenerbahçe'de, Galatasaray'da veya Beşiktaş'ta oynayacağına gitti idealleri uğruna en azından şansını denedi. Denemeyenler utansın benden önce.

Konu şu aslında; Arda Turan'ın Premier League'de gideceği yer ne olur? E zamanında Messi ile kıyasladığımız oyuncunun en kötü ihtimalle bir Liverpool kariyeri yapmasını beklememiz gerekmez mi? Bundan birkaç ay öncesine kadar halkın %70'i Arda'yı Liverpool'a layık görüyordur eminim ama gelinen noktada, yani Messi ziyafetlerinden sonra Arda'yı kaç kişi Liverpool'a yakıştırıyor ben merak ediyorum. Ha Messi'yi öveceğiz derken, Arda'nın bu ''geyiğin'' içinde kalması hiç hoş kaçmıyor belirtmem lazım. Arda kimseye beni Messi ile kıyaslayın demediki. Arda'nın bu konularla ilgili müthiş bir de röportajı var. Aslında bulup ekleyecektim ama bulamadım. Arda kendisine gelen bir soru karşılığında şu cevabı veriyor:

- Liverpool gibi takımlar, benim gibi futbolcuları isterse gelir ve alır. Ne kulübümün vermeme lüksü, ne de benim pazarlık şansım olmaz.

Sözün bittiği yerde budur zaten. Biz burada birbirimizi alaya almaya, eğlenmeye devam edelim. İşi çözen çözüyor zaten, yaşı ne olursa olsun.

3 yorum:

omanim dedi ki...

arda ile messi arasındaki tek şey birinin diğerini tanıyor olmasıdır.(bu da maraton.com.tr de ki bir yorumun çalıntısıdır)

Adsız dedi ki...

arda iyi çocuk iyi futbolcu ama asla bir dünya yıldızı olacak adam değil.gidipte liverpoolda bir gerard olamaz.liverpoolda oynayabilirmi o da tartışılır premier leauge tempo hız falan zor işler.

christanval dedi ki...

arda iyi futbolcu ama en fazla almanyada oynar gibime geliyor.orda sıçrama yaparsa o zaman ingiltereye gider.burdan direk ingiltere zor onun için. ancak bonservisi elinde olursa.ama kimse ardanın eline bonservisini verip hadi koçum git istediğin yere demez tabi.