29 Nisan 2010 Perşembe

Jose Mourinho'dan... Aforizmalar... Ayarlar... Dahiyane Cevaplar...

Mayıs 2004: - Avrupa'nın en iyi beş teknik direktöründen birisiyim. (Henüz Porto'nun başındayken)
Mayıs 2004: - Porto'nun Şampiyonlar Ligi Şampiyonu olmasından sonra kendisine neden kupa törenine katılmadığı sorulunca; ''kimsenin ağladığımı görmesini istemedim'' cevabını verdi.
Şubat 2005: - "Benim futbolculuk kariyerim koca bir sıfır, oysa Rijkaard'ın geçmişine baktığımızda ne tür başarılar elde ettiğini biliyoruz ama burada futbolu biz oynamayacağız ve teknik direktörlük kariyerimize baktığımızda benim kariyerim, kazandığım kupalar ortada; Rijkaard'ın kariyeri ise koca bir sıfır..."
Nisan 2005: - "Teknik direktörlerin yeni takımlarda zamana ihtiyacı oldugu iddiası saçmadır ve meslekdaşlarımın başarısızlıklarına buldukları bir kılıftır. Eğer ne yapacağınızı biliyorsanız kısa zamanda da takımınıza başarı getirebilirsiniz"
Mayıs 2005: - "Devre arasında Frank Rijkaard'ı hakemin soyunma odasına girerken gördüğümde buna inanamamıştım. Daha sonra Didier Drogba'nın kırmızı kart görmesi benim için hiç de sürpriz olmadı." (Camp Nou'da Barcelona'ya 2-1 kaybettikleri maçın ardından)
Nisan 2006: - "Kuş gribinden bile Manchester United'tan fazla korkuyorum" (Premier Leagu'de Bolton beraberliği sonrasında Manchester United'ın lider Chelsea ile arasındaki puan farkının yediye düştüğü maç sonu röportajında)
Mayıs 2006: - "Bende bu madalyalardan geçen seneden kalan bir tane var zaten, bunu aslında bütün taraftara hediye etmek isterdim ama şanslı olan birinin oldu." (Premier League şampiyonluğunu garantiledikten sonra yapılan seromonide, kendisine verilen madalyayı kale arkası tribünlerine neden fırlattığı sorulduğu zaman verdiği cevap)
Ağustos 2006: - "En üst düzey yıldızlara, en iyi stadyuma, en iyi tesislere, en iyi taraftara, en güzel projelere ve daha nice en iyi şeye sahip olabilirsiniz ama sahada kazanamazsanız, tüm bunları kimse hatırlamaz."
Kasım 2006: - "Bu adam İngiltere'de böyle değildi, İspanya'ya gider gitmez öğrenmiş kendini yere atmayı!" (Barcelonalı Eijdur Gudjonhsen'in, Recreativo Huelva maçında kendisini yere atıp, takımına penaltı kazandırmasından sonraki yorumu)
Kasım 2006: - ''Baskı her sabah, akşama karısına ve çocuklarına nasıl ekmek götüreceğini bilmeden evden çıkan dünya üstündeki milyonlarca insanin üstünde var. Bu mu? Baskı falan değil bu! (Şampiyonlar Ligi'nde oynayacağı kritik bir maçtan önce kendisine ''baskı hissediyor musunuz?'' şeklinde sorulan soruya verdiği cevap)
Ocak 2007: - "Takımın eksik olduğu yerlerde zaten dünyanın en iyi oyuncuları oynuyor, daha kimi alabiliriz, oyuncularımın sakatlıkları geçsin yeter" (Ara transferde takviye yapılıp, yapılmayacağı sorulduğunda verdiği cevap)
Mart 2007: - ''Futbolu çok iyi bilirim. Bir gün mutlaka kovulacağım.'' (Chelsea'nin başındaki son döneminde)
Ağustos 2008: - ''Evet o maçı izledim. Chelsea iyi oynadı. Bence maçı dvd'ye çekip satışa çıkarsınlar.'' (Kendisi Inter'in başındayken, Chelsea - Portsmouth maçı hakkındaki görüşleri sorulduğunda verdiği cevap)
Eylül 2008: - "Dünyanın en iyi teknik direktörü ben değilim fakat benden daha iyi teknik direktör de yok."
Eylül 2008: - "Elbette ki özel biriyim. Kendi işinizde benim son yıllarda başarılı olduğum kadar başarılı olmak mı istiyorsunuz? Şansınız yok bence..."
Ekim 2008: Bir İtalyan gazetecinini ısrarla kendisini rencide edici sorular sorması üzerine gazeteciyle İtalyanca yaşadığı polemik:
- ''Hey sen! Gözlüklü amigo! Çık bakalım tahtaya, bu hafta hangi kadroyla oynamam gerektiğini yaz.
- ''Eğer yıllık kazandığınız 9 milyon euronun yarısını verirseniz yazarım.
- ''9 değil, 11. Hatta sponsor gelirleriyle birlikte 14'ten fazla!
Kasım 2008: - Yorgun? Günde 15 saat çalışıp, ayda bir kaç yüz euro kazanıp evine dönen baba yorgun olur. Biz değil... (Genoa beraberliğinden sonra kendisine sorulan ''takım yorgun muydu?'' sorusuna verdiği cevap)
Kasım 2008: Sky Tv'nin Şansal Büyüka ayarındaki ve aynı zamanda Roberto Mancini'nin yakın arkadaşı Mario Sconcerti ile canlı yayında yaşadığı polemik:
- Neden hep Mancini'yi ağzına doluyorsun?
- Lafı oraya getiren hep siz oluyorsunuz.
- Mancini İtalyan futbolunun bir değeri.
- Aynı zamanda sofra arkadaşınız.
- Ben 40 yıldır bu işi yapıyorum. İtalya futbolunda herkes benim arkadaşım.
- Ben senin arkadaşın değilim, seninle yemeğe giden de ben değilim, bana futbol soracaksan sor! der ve Mourinho canlı yayını terkeder.
Kasım 2008: Bologna teknik direktörü Sinisa Mihajlovic'in şahsı için: ''Kendisiyle futbol konuşmam. Futbol oynamamış birinin bazı şeyleri anlamasını beklememek lazım'' açıklamasına; ''Jokey olmak için önce at mı olmak gerekir?'' cevabını vermiştir.
Mart 2009: - "Bana zamanında İngiltere Milli Takımı'ndan da teklif gelmişti. Elbette Sir Alex emekliye ayrıldıktan sonra da en iyi teknik adamlara bakacaklardır ve ben de bu kategorideyim." (Manchester United'ın kendisine teklif yaptığı hakkında sorulan soruya cevabı)
Nisan 2009: - ''Başkan kaça satarsa, ben iki katına geri alırım.'' (Zlatan Ibrahimovic'in transferi hakkında)
Temmuz 2009: - ''Gay gibi soruyorsun. Sarışın, dürüst birini arıyorum.'' (Kendisine üst üste iki kez ''nasıl bir savunma oyuncusu istiyorsun?'' diye soru soran gazeteciye verdiği ayar)
Ocak 2010: - "Derbiyi ancak 6 kişi kalsaydık kaybederdik. 7 kişi bile kalsak kazanırdık." (9 kişi tamamladıkları ve 1-0 kazandıkları Milan maçının ardından)
Mart 2010: - ''Bugün kazanırsak, kendimi tutacağım'' (Stamford Bridge'te eski takımı Chelsea ile yapacakları maçtan önceki basın toplantısında)
Mart 2010: - ''Ben burada hep kazanıyorum zaten.'' (Stamford Bridge'te Chelsea'yi yenip turu geçtikleri maçtan sonra)
Mart 2010: - ''Inter'de olmaktan mutluyum. İtalyan futbolunda olmaktan değil.'' (Kendisine genel psikolojisi sorulduğu zaman verdiği cevap) Spiker ''Neden?'' diye sorduğunda ise: ''Çünkü, onlar beni sevmiyor, ben de onları''.
Nisan 2010: Xavi Hernandez: ''Bir penaltımız verilmedi.''
Jose Mourinho: ''Geçen sene de Chelsea ağlarken, siz burada gülüyordunuz.''

Kaynak: http://www.eksisozluk.com/ http://www.acetobalsamico.blogspot.com/ http://www.vikipedia.org/

Hiç yorum yok: