7 Nisan 2010 Çarşamba

Deli Bunlar!


Sabah evden işe giderken Lig Radyo ve Radyospor'u dinlerim aralıklarla. Lig Radyo'da Mehmet Ayan, Radyospor'da ise Barış Ertül program yapıyorlar ve gazetelerden haberler okuyup, telefonla dinleyici bağlıyorlar. Son bir iki haftadır iki radyoda da bir gündem var. ''Bursaspor'un şampiyon olmasını istiyor musunuz?''. Dört büyük kulübün taraftarına bu soru soruluyor, bazen de soru sorulmadan telefondaki dinleyici fikir beyan ediyor.

- İstiyorum. Anadolu'dan şampiyon çıksın.
- İstiyorum. Hakediyorlar.
- İstemiyorum. Şampiyonluk pastası bölünecek
- İstemiyorum. Fenerbahçeliyim. Neden isteyeyim?
- İstemiyorum. Galatasaraylıyım. Neden isteyeyim?
- İstemiyorum. Beşiktaşlıyım. Neden isteyeyim?

gibi cevaplar veriliyor. Bunların hepsi normal ancak bir ''güruh'' var ki, akıl sağlıklarından endişe etmemek mümkün değil. Bu güruhun bu soruya verdiği cevabın ortalaması şöyle: ''İstemiyorum çünkü bizi Avrupa Kupaları'nda rezil ederler.'' Şunu söyleyen bir adamın futbol izlemesinin yasaklanması lazım. Hatta mümkünse herhangi bir sporu da izlememesi lazım. Geçen seneki Sivasspor'u da örnek gösterenler var. ''Anderlecht'ten beş yediler!''. Sanki Liverpool'dan sekiz yiyen Beşiktaş, Manchester United'tan altı yiyen Fenerbahçe ve Chelsea'den beş yiyen Galatasaray'ın müzeleri Avrupa Kupaları ile dolu. Bir dinleyici diyor ki: ''Ben, Bursaspor - Manchester United maçını hayal bile edemiyorum.'' Bu zihniyetlerle bu futbol bir yere varabilir mi? Bursaspor'un şampiyonluğunu istememek için belki onlarca sebep sayılabilecekken, Avrupa'da rezil oluruz saptaması yapılabilir mi? 2000 yılında bir furyayla kazanılan UEFA Kupası ve arkasından tek maçla gelen Super Cup'ın ardından geçen kocaman 9 yılda bir kez Fenerbahçe'nin, bir kez de Galatasaray'ın oynadığı çeyrek finallerle sokaklara dökülmüş yetmiş milyonluk ülkeyi, ede ede Bursaspor mu rezil edecek? Allah sizi ve sizler gibi düşünen herkesi ıslah etsin! Keşke Sivasspor, Anderlecht'ten on yeseymişte, iyice yerin dibine batıp, oradan çıkamasaymışsınız!

1 yorum:

omanim dedi ki...

valla yazının içinde en hoşuma gidende Geçen seneki Sivasspor'u da örnek gösterenler var. ''Anderlecht'ten beş yediler!''. Sanki Liverpool'dan sekiz yiyen Beşiktaş, Manchester United'tan altı yiyen Fenerbahçe ve Chelsea'den beş yiyen Galatasaray'ın müzeleri Avrupa Kupaları ile dolu kısmı.sıkçada kullanılır bu 3 büyükler şampiyonlar ligine gitmezse rezil oluruz.en son katılımcımız istanbul büyüğü beşiktaş kendi sahasında bir tek maç kazanamadan grubu bitirdi.zaten futbolun çok saçma salak izleyicisi var normal bu tür yorumlar.