7 Mayıs 2009 Perşembe

Rinad Dasaev

Rinad Dasaev, aklımın futbola yavaş yavaş ermeye başladığı dönemde duyduğum ilk yabancı kaleci ismidir. Sovyetler Birliği'nin Belanov'lu, Kuznetsov'lu, Protassov'lu 1988 Avrupa Şampiyonası finalisti takımının kalecisiydi Dasaev. O'nu hep iki dizine birden taktığı dizliklerle hatırlarım. 8 yaşındaki bir çocuk için çevresindeki büyüklerden duyduğu hemen her şey çok önemli olur. Evde S.S.C.B maçlarını izlerken Dasaev için hep ''Acaip bir kaleci bu'', ''Gol yemiyor adam'' gibi lafları duyar, ezberler, mahalle arasındaki maçlarda kaleye geçtiğim zaman hemen Dasaev olurdum. İzleyemediğim ama hep duyduğum Lev Yashin'in ardından Sovyetler Birliği'nin en iyi kalecisi olduğunu söylerlerdi hep. 1988 Avrupa Şampiyonası finalinde Van Basten'den yediği gol O'nu tarihin en güzel gollerinden birinin poster parçası haline getirse de Dasaev'i hep dünyanın en iyi kalecisi olarak bellemiştim, futbolla ilgilenmeye başladığım dönemde de ilk kahramanlarımdan birisi olmuştu soğuk görünüşlü bu Rus adam.

Internetten yaptığım araştırmada da kendisinin bu aralar teknik direktörlük yaptığını okudum. Aslen Tatar olan Dasaev'in aynı zamanda bir müslüman olduğunu da öğrendim. Dünyanın en güzel gollerini yiyen Tatar kalecinin kötü bir de Sevilla macerası olmuştur ama tabi Rinad Dasaev'i bu şekilde hatırlamak istemiyorum!..

Hiç yorum yok: