13 Ekim 2009 Salı

Abdullah Avcı... Christoph Daum... Guus Hiddink... Bülent Uygun... Mircea Lucescu...


Fatih Terim'in ''Ermenistan maçını bir veda maçı olarak görüyorum'' sözünün üzerine balıklama atlayan ve hocaya teşekkür eden federasyon yeni bir çılgınlığın da kapısını açmış oldu. Milli Takım teknik direktörü kim olacak?

Söylentilere göre; Abdullah Gül, Ertuğrul Sağlam'ı, Recep Tayyip Erdoğan, Hakan Şükür'ü, bazı milletvekilleri, Bülent Uygun'u, Bakan Faruk Özak, Şenol Güneş'i (ki hiç kaçırmaz zaten, her yere yapar bu teklifi), TFF ise yabancı bir teknik direktörü milli takım teknik direktörü olarak görmek istiyormuş. Şu tercihlere bakınca hoca seçme hakkının iyi ki futbol federasyonunda olduğunu düşünüyorum. Şu an ülkemizde en çok gelecek vaadeden hoca olarak görülen Abdullah Avcı'nın bile bana göre yetersiz kalacağı bu koltuk için, şu aşamada yabancı hoca en mantıklısı. Kabul edelim ki aktif olarak Türkiye'de bulunan Türk pasaportlu teknik direktörlerimizin hiç biri milli takım çalıştıracak tecrübeye sahip değil. Tabi ki Mustafa Denizli gibi ''kurtları'' bu kategoriye sokmak mümkün değil ancak yerli teknik direktörü biraz da basının önüne atılan kuzu gibi görüyorum. Adamı yerler!

Yabancı teknik direktörler içinde en çok önem verdiğim husus, nereli olduğu, nasıl futbol oynatacağı falan değil. Benim ilk kriterim, ülkemizi ve futbolumuzu ne kadar çok tanıdığı, futbolcumuzun ruhunu ne kadar çok bildiği. Bu konuda hem teknik direktörlük yetenekleriyle, hem de ülkemizde daha önce elde ettiği başarılarla Lucescu benim ilk tercihim olur. Dönüp arşive bakmadığım için, Lucescu'nun daha önce bir milli takım çalıştırıp çalıştırmadığını bilmiyorum ancak kendisinin Türkiye'de bıraktığı somut başarılar var. Hem Galatasaray hem de Beşiktaş ile yaşadığı şampiyonlukların yanında, mütevazi kadrosuyla Galatasaray'a oynattığı Şampiyonlar Ligi çeyrek finali, az buz başarılar değil. Daha sonra gittiği Shaktar Donetsk ile de UEFA Kupası'nın son şampiyonu olmayı başardı Romen teknik adam. Lucescu'nun milli takımımızda başarılı olacağını düşünüyorum. Christoph Daum'da bu görev için olabilecek adaylardan birisi ancak şu an Türkiye'de Fenerbahçe'yi çalıştırıyor olması bu görev için yanlış zaman olduğunun en büyük kanıtı. Ben Daum'un Türk Milli Takımı'nı birgün mutlaka ama mutlaka çalıştıracağını düşünüyorum ancak o gün bugün değil.

Açıkçası yabancı teknik direktör konusunda da kendi kriterlerime göre pek fazla aday yok. Mircea Lucescu'ya görev teklif edilirse ve hoca görevi kabul ederse, futbolumuzda yeni bir dönem başlar ancak şu anda görevi devralacak yerli bir hoca zaman kaybından öteye gitmaz bana göre...

Hiç yorum yok: