4 Şubat 2010 Perşembe

Avantajlı Skor

Maç 17:00'de başladı ve mesai saatinin içine denk geldi. Dolayısı ile ancak 60. dakikadan sonrasını izleyebildim. Yolda radyodan takip ettiğim kadarıyla, bir kez Umut'un, bir kez de Selçuk'un çok ciddi gol pozisyonlarından faydalanamadığını, bir kez de İstanbul Büyükşehir Belediyespor adına Herve Tum'un pozisyona girdiğini duydum. İstanbul Büykşehir Belediyespor'un golü de filelerle buluşmadığı için tereddütlüydü ama akşam geniş özetinde gördüğüm kadarıyla, top çizgiyi geçmiş.

Trabzonspor maçı 1-0 mağlup bitirse, son derece sıkıntılı bir skor ile karşı karşıya kalacaktı. Zaten rövanş Rize'de oynanacak, hem Avni Aker'de oynansa bile, seyirci baskısı falan, tur sıkıntıya girebilirdi ki, Cale'nin altın kafası skoru gollü beraberliğe getirip, Trabzonspor'u avantajlı hale getirdi.

Penaltı pozisyunundaki karar doğru. Penaltının kullanımı ise bir o kadar yanlış. Sınırlı teknik kapasitesiyle Umut Bulut o penaltı vuruşunu kullanmamalıydı. Zaten pozisyondan sonra Teofilo kullanmak için niyetlendi ama sonradan ne olduysa atışı Umut kullandı. Cesaretinden dolayı ayrıca tebrik etmek istiyorum kendisini. Teofilo'yu ilk kez bu kadar uzun süre izleme şansı buldum ve çok beğendim. Biraz ağır bir futbolcu ama hem paylaşımcılığı hem de gol pozisyonlarını koklaması bakımından Trabzonspor'a faydalı olacağını düşünüyorum.

Maçtan sonra Abdullah Avcı, Engin Baytar için bir çok şey saydı, söyledi. Oyuncularını provoke ettiğinden, sahayı karıştırdığından dem vururken, bir de ''Allah bana böyle oyuncularla çalışmayı nasip etmesin'' dedi. Engin Baytar için söylediği her söze sonsuz katılırım Abdullah Hoca'nın. Gerçekten de ''çirkef'' bir oyuncu Engin. Kazanmak için her yolu mübah sayanlardan, sorunlu bir adam. Dün izlediğim kadarıyla da iyi oynadı, pozisyonlar hazırladı ancak karakteristik olarak belli başlı sıkıntılara sahip. Abdullah Avcı'da Türk futbolunun güzel yüzlerinden birisi ve gelecekte Türk futbolunun yararlanabileceği kabiliyette bir adam. Yalnız bir sorun var gibi geliyor bana zira Abdullah Avcı bu aralar fazlaca ''atıp tutmaya'' başladı. Her ne olursa olsun, profesyonel bir teknik direktörün, bir futbolcu için bu tip sözleri ulu orta söylememesi gerekir çünkü dünya küçük! Bir de bakmışsın, yarın öbürgün o futbolcu senin takımında oynuyor. Medya bayılır böyle gündemlere ve işin içinden çıkamazsın. Ha bir de unutmadan, Engin Baytar'a biraz fazla dalmış anlaşılan çünkü özellikle takımının stoperlerinin yaptığı kasti sertliklere ve çirkin tavırlara hiç değinmedi maçtan sonra. Bir de dedi ki: ''Kanımızın son damlasına kadar tur için savaşacağız''. Bayılıyorum böyle adamlara. Umarım iddiası, beklentileri ve hedefleri hiç bitmez Abdullah Avcı'nın çünkü Türk futbolunun ileriki yıllarda kendisine ihtiyacı olacağını düşünüyorum. Hem de ay yıldızlı forma altında...

Hiç yorum yok: