15 Aralık 2009 Salı

İddaa Aşkına!



Uzun zamandır İddaa tahmini yayınlamıyordum blogta. Hazır biraz zamanım varken, haftaiçi oynanacak olan Avrupa Ligi karşılaşmalarına bir göz atıp sağlam olduğuna inandığım bir kupon hazırladım. Öncelikle belirteyim, herhangi bir şekilde grup için iddiası olmayan takımların maçlarını kesinlikle baz almadım her türlü sonuç çıkabileceği için. Güç dengelerini de göz önünde bulundurarak hazırladığım kupon ise şu şekilde:

FC Basel - Fulham: E Grubu'nu müthiş sarsacak bir karşılaşma. Son haftaya girilirken, Roma 9 puanla lider, Basel 8 puanla ikinci ve Fulham 7 puanla üçüncü durumda. Puan tablosuna göre son maçını CSKA Sofia ile oynayacak olan Roma gruptan çıkmayı garantilemiş durumda. Tek amaçları grup liderliği olabilir ve bu doğrultuda son maçlarını kazanacaklarını tahmin ediyorum. Bu durumda geriye kazananın ''kalifiye'' olacağı bir maç kalıyor. Avrupa Kupalarında her zaman spektaküler sonuçlara imza atabilen Basel ve İngilizlerin güçlü temsilcisi Fulham. Dodi El-Fayed'in takımı işi son maça bıraksada, teknik direktörleri dün kendileri için Premier League'in daha önemli olduğunu söyledi. Ben bu açıklamayı biraz ''ters köşe'' olarak görüyorum. Son maça kalan gruptan çıkma şansını riske atmayacaklardır. Zaten Basel'e de tam kadro gitmişler. Her ne kadar Avrupa Kupalarında Basel rakibine oranla daha tecrübeli de gözükse, Fulham'ın da rakibine göre ciddi bir kadro gücü avantajı var. Kazananın gruptan çıkacağı bu maçta ben deplasman takımı Fulham'ı daha şanslı görüyor ve Fulham galibiyetini öneriyorum. Fulham galibiyetinin oranı ise son derece tatmin edici bir şekilde 2.70 olarak açıklanmış durumda.

Heerenveen - Ventspils: D Grubu'nda son hafta oynanacak olan iki karşılaşma var. Bunlardan ilki 11 puanlı ve grup liderliğini daha önceden garantilemiş olan Sporting Lizbon ile 7 puanlı Alman Hertha Berlin arasında Almanya'da oynanacak. İkinci maç ise grubun 5 puanlı üçüncüsü Heerenveen ile 3 puanlı dördüncüsü Ventspils arasında. Şayet Heerenveen, Ventspils'i yener, Hertha Berlin'de lider Sporting Lizbon'a takılırsa Hollanda takımı kendisini bir üst turda bulacak. Sporting Lizbon her ne kadar bu maçta rotasyon uygulayacak olsa da, kötü performans gösteren Hertha'nın takılma ihtimali az değil. Heerenveen bu maçta Ventspils'e takılmayacaktır ve birden farklı bir skorla kazanacaktır. Heerenveen'in bir handikaplı galibiyetine İddaa 1.65'lik iyi bir oran vermiş. Ben Heerenveen'in bu maçta minimum iki farklı galip geleceğini düşünüyorum.

Dinamo Zagreb - FC Timisoara: A Grubu'nda son haftaya girilirken, Ajax 11 puanla lider ve gruptan çıkmayı daha önceden garantiledi. İkinci Anderlecht ise 8 puanda ve son hafta maçında Amsterdam Arena'da Ajax'ın konuğu olacak. Grubun üçüncüsü durumunda bulunan Dinamo Zagreb ise 6 puanda ve son hafta maçını kendi sahasında 2 puanlı grup sonuncusu FC Timisoara ile oynayacak. Ajax - Anderlecht maçı ne olur bilmiyorum ama ben kendi sahasında ve ateşli taraftarının önünde Dinamo Zagreb'in Timisoara'yı geçeceğini düşünüyorum. Bu maçta Dinamo Zagreb'in galibiyetine verilen oran ise: 1.20

Lille - Slavia Prague: Bence en banko maçlardan birisi. Grubunda ikinci sırada bulunan Lille, sonuncu sıradaki Slavia Prag'ı yenip, Genoa - Valencia maçının sonucuna bakmadan ikinci tura yükselecektir. Bu karşılaşmayı Lille'nin birden farklı kazancağını düşünüyorum. Özellikle Ligue-1'in son haftalarında ismine cismine bakmadan gelene gidene 4 atan Lille için Slavia Prague maçı çok fazla zorlanmayacakları bir maç olacaktır. İddaa, Lille'in handikaplı galibiyetine 1.45'lik bir oran veriyor.

Lazio - Levski Sofia: G Grubu'nun kuraları çekildiği zaman grup için en büyük iki favori Villarreal ve Lazio'ydu ancak Salzburg bu iki takımdan sıyrılıp gruptan çıkmayı garantileyince işler sarpa sarmış oldu. Lazio şu an grubunda üçüncü durumda ve Levski karşısında kazanmaktan başka çaresi yok. Kazansa bile Villarreal'in Salzburg'a puan kaptırmasının bu aşamada güç olacağını düşünüyorum ancak yine de Lazio elindeki şansı değerlendirmek isteyecektir. Bu karşılaşmada Lazio galibiyeti 1.30'luk bir oran veriyor ve oran risk alınabilecek durumda. Lazio bu karşılaşmada Levski Sofia'yı yenecektir.

Villarreal - Salzburg: G Grubu'nun önem arzeden ikinci maçında İspanyol Villarreal grubun flaş takımı Salzburh'u El Madrigal'de ağırlıyor. İki takımında herhangi bir iddiası olmasa ya da her iki tarafta iddialı olsa belki aynı şeyi düşünmezdim ama Salzburg'un ununu eleyip eleğini asmış olması dolayısıyla bu karşılaşmayı Villarreal'in minimum 2 farkla kazanacağını düşünüyorum. Villarreal'in iki farklı galibiyetine ise İddaa 2,55'lik harika bir oran veriyor. Villarreal, Salzburg'u farklı yenecektir.

Tabloyu aşağıya listeleyelim:

FC Basel - Fulham: 2 (2.70)
Heerenveen - Ventspils (1): 1 (1.65)
Dinamo Zagreb - FC Timisoara: 1 (1.20)
Lille - Slavia Prague (1): 1 (1.45)
Lazio - Levski Sofia: 1 (1.30)
Villarreal - Salzburg (1): 1 (2.55)

Toplam Oran: 25.70

Benim kuponum bu şekilde. FC Basel - Fulham ve Heerenveen - Ventspils maçları çarşamba, diğer maçlar ise perşembe günü oynanacak. Eğer çok tuttuğunuz maçlar varsa yorum olarak ekleyebilirsiniz. Herkese bol şans...

Düzeltme: Dinamo Zagreb - FC Timisoara maçı, Dinamo Zagreb'in cezası dolayısıyla seyircisiz oynanacakmış. Yukarıda yaptığım maç analizinde ''ateşli seyircili'' olan kısmı dikkate almayabilirsiniz. Hata için özür dilerim...

Hiç yorum yok: