18 Mart 2009 Çarşamba

Efsane Oyunlar Serisi #2 (Street Fighter 2 - The World Warriors -)

Uzun bir süredir yayınlamayı atladığım daha doğrusu unuttuğum bir seri başlatmıştım blog ilk başladığı zamanlar, arşivi karıştırırken farkettim ve hemen bu seriye devam etmeye karar verdim. Serinin ilk oyununa buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Street Fighter 2 (The World Warriors) Street Fighter serisinin en ihtişamlı ve o meşhur ''atari salonlarının'' en çok jeton yiyen oyunu olarak baki kaldı aklımda. Ortaokul ve lise çağında sık sık okuldan kaçıp, elimdeki birkaç jetonu harcasam dahi, diğer oyuncuları izlerken bile zamanın nasıl geçtiğini farketmediğim herhalde şimdiye kadar oynamaktan en çok zevk aldığım oyun oldu Street Fighter.

Oyunda biri kadın olmak üzere 8 seçilebilir farklı karakter (Ryu, E.Honda, Blanka, Guile, Ken, Chun Li, Zangief, Dhalsim ) ve 4 seçilemeyen karakter (Balrog, Vega, Sagat, M.Bison) olmak üzere toplam 12 farklı karakter bulunuyordu. O zamanın arcade dövüş oyunlarından farklı olarak Street Fighter'da seçilebilir karakter sayısının fazlalığı, her karakterin kendine has dövüş stilleri vardı. İki karakter hariç. Ryu ve Ken. Oyunun senaryosuna göre aynı ustadan eğitim almış olan ancak biri Japon biri de Amerikalı olan bu iki karakterin oyun içindeki dövüş stilleri birebir aynıydı. Detaycılar hatırlar, yalnızca ''tekmeyle kapma'' esnasında Ryu rakibini bir kez çevirip atarken, Ken iki kez çevirip atıyordu ancak rivayetler bitmek bilmezdi. Kimi zaman ''Ya oğlum Ken'in oryusu (oryuyu bilen bilir!) Ryu'dan daha iyi'' ya da ''Ryu'nun kapması Ken'in kapmasından daha iyi'' gibi çocukluk geyiklerimiz bitmek bilmezdi. Oyunda seçtiğimiz karakterle seçilebilir diğer 7 karakteri toplam 3 round üzerinden devirip seçilemeyen karakterlerle dövüşmek için mücadele ederdik. Tabi son karakter olarak gelen M.Bison'u devirip, oyunu bitirdiğimiz karakterin ''sonunu'' izlemek en büyük keyiflerden birisiydi.

Kendi adıma oyun kariyerim hemen hemen ''master'' seviyesine yükselerek son buldu. Oyunu bitirmediğim adam kalmadı. Oyunu ilk bitirdiğim karakter Chun Li olduğu için kendisine ''ilk göz ağrım'' diyebilirim ancak oynamasını en çok sevdiğim karakter Guile oldu. Oyunun daha sonra filmi de çekilmiş başrollerde de Jean Claude Van Damme ve Kylie Minogue gibi önemli isimler rol almıştı. Bu güzel oyunun yapımcı firmasıda birçok güzel dövüş oyununa imza atan Capcom Firması'dır...

Efsane oyunlar serisinin birincisi için tıklayın

3 yorum:

Adsız dedi ki...

ne oyunudu hakikaten ya çıldırıyoduk oynamak hatta izlemek için.fındıkzadede small city miydi neydi adı gittiğimiz atari salonunun.biz daha hiç adam geçemezken efsane sarı gelip tıkır tıkır herkesi geçipte bizim seçemediğimiz son dört karaktere gelince nasıl heyecan yapmıştım ben vay bunlarda kim diye.adamın arkasında oluşan kalabalıktan oyunu seyredemiyoduk.ben o seçilebilen karakterleri bitirince oyunun bittiğini sanıyodum.balrog vega sagat bison karesini görünce iyice heyecan yapmıştım.efsane sarı abimiz bisona kadar gelip 8-10jeton harcamasına rağmen bisonu mağlup edememeside bisonun gerçek kahraman olduğu hayaline kaptırmıştı beni:)ilk roundu kaybettiği oyunlardan birinde ilk kez ikinci roundu kazanarak bir round alıp heyecanlandırmıştı bizi sayın sarı ama 3.roundu perfect yaparak kazanan bison gerçek şampiyon benim demişti adeta:))

Faruk dedi ki...

:) koptum gülmekten ya. harbiden biz daha nası yapıldığını bilmeden sarı lakaplı şahıs ekrana bakmadan ''dap daplarla oryularla'' arabayı parçalıyodu :) bi de m.bisonla kapışırken panik yapıp aduket atamayınca ''abuket atamıyom yaaaa'' diye ağlamaklı bi ses tonuyla dert yanardı etrafa zahir :)

unutmadan nusretmiydi elemanın ismi hatırlamıyorum, blankayı geçemiyodu aldığı her ''top'' darbesinde blanka'ya anneni s..m blanka diye küfrederdi gülmemek için zor tutardım kendimi kenardan :)))

Adsız dedi ki...

abuket atamıyomu bison buz yapıyodu ya o zaman dediydi aynen öyle ağlamaklı bi sesle.bison şak diye buz yapıyo beklenmedik bi anda sevgili sarı abuketini yetiştiremiyodu:) o elemanda aynı şekilde oryu yu yetiştiremiyodu topa basıyodu blankaya kalayı:)