10 Şubat 2009 Salı

61. Dakika Kutlamaları...

Geçen sezonun ikinci yarısından itibaren Trabzonspor tribünleri Avni Aker'de ya da deplasmanda oynadıkları maçlarda skorboard 61. dakikayı gösterdiği anda balonlu, konfetili, yer yer meşaleli kutlamalara imza atıyorlar. Kendi ilinin plakasına bu kadar sahiplenen bir kent ömrümde görmedim ben. Küçüklüğümden beridir hemen her Trabzonlu vatandaşın 61'e karşı özel bir sempatisi vardır ve Turkcell Super Lig'de 61 numaralı formayı giyen bir çok futbolcu biliyoruz değişik takımlarda.

61. dakika kutlamalarının sonuncusu Ankaragücü karşılaşmasında gerçekleşti ve bana göre de abartılı bir şekilde havai fişekler dahi patlatıldı. Takım bu esnada oyundan kopuyor mu kopmuyor mu sorularının cevabını vermek mümkün değil bence çünkü bunu ancak sahada o atmosferi yaşayan oyuncular bilirler, bizlere ancak tahmin yapmak kalır. Beşiktaş tribünlerinden yankılanan ''Kartal gol gol gol'' tezahüratlarının futbolcuları olumsuz etkilediğini İbrahim Toraman başta olmak üzere birkaç futbolcudan (yarım ağızla da olsa) duymuştuk vakti zamanında ki zaten Çarşı'nın başını çektiği bu grup son dönemde bu uygulamayı kaldırdı. Bu konuda en iyi tespiti Beşiktaş'ın maçlarına sık sık giden Fatih yapar herhalde, benim asıl söylemek istediğim son günlerde 61. dakika kutlamaları ve maçtan sonraki ''Kolbastı'' için yükselen çatlak sesler.

Sorulan en anlamlı(!) soru ''Eğer Trabzonspor 61. dakika kutlamaları esnasında gol yerse ne olacak?'' sorusu. Cevabı naçizane ben vermek isterim: Hiçbir şey olmaz. Golü atan takımın skor hanesine bir gol ya da bir gol daha işlenir, Trabzonspor santra vuruşuyla oyuna yeniden başlar. Ha zaten geçen sezon oynadığımız Kayserispor maçında tam kutlamalar esnasında Mustafa Keçeli'nin uzaklaştırmaya çalıştığı top Iglesias'ın suratına çarparak ağlarla buluşmuştu. O gün ne olduysa bugün de aynısı olur. Bu sorulan soru cevabını Kayserispor maçında bulmuştu zaten. Gösterilerin abartı boyutuna ben de katılıyorum, balonlar, konfetiler tamam ama şu meşale ve havai fişek işi gerçekten çok canımı sıktı Ankaragücü maçında, takım oyuncuları her ne kadar kopma olmaz desede benim tahminim bu abartılı kutlamadan oyuncuların olumsuz yönde etkileneceği şeklinde.

Maçtan sonra yapılan futbolcu kutlamaları ise birlik ve bütünlüğün simgesidir. İçine kapanık gibi gözüken Colman ve Cale dahi maçın stresini sahanın ortasında yaptıkları danslarla atıyorlar üzerinden. Bu işin mimarı Yattara, Ankaraspor maçında kolbastıya katılmayınca ''morali bozuk, gitmek istiyor'' denmişti de neyseki Ankaragücü maçında oyuna iştirak edip söylentilerin önünü kesti. Kısaca maç sonu yapılan ''Kolbastı etkinlikleri''nden bile haber çıkarabiliyor şanlı medya.

Kutlama yapmak, eğlenmek garipsenmemeli bana göre, şahsım adına söyleyeyim, maçtan sonraki kolbastıyı izlemek benim için büyük bir keyif oluyor gerçektende. Umarım hiç bitmez bu şölen Trabzonspor maçlarını kazandıkça...

Hiç yorum yok: