27 Nisan 2009 Pazartesi

Helal Olsun!

Maçtan önce Trabzonspor'un Sivasspor'u yeneceğine emindim ne yalan söyleyeyim. Son haftalarda aşırı baskı ve gerginlikten motoru durmuş Sivasspor'un bu maçın ağırlığını kaldıramayacağını ve forma farkıyla ''bizimkilerin'' galip geleceğini düşünüyordum ama beklediğimin tam tersi bir futbol ve sonuç çıktı 4 Eylül Stadı'nın çimlerinden.

Maçın başından sonuna kadar Sivasspor kontrolü elinde tuttu. Bir an olsun bile mücadeleden vazgeçmediler, Trabzonspor'a boş alan bırakmayıp delicesine yaptıkları pres bir yana, kazandıkları hemen her topu en efektif şekilde paylaşıp, hücumda çoğaldılar ve bileklerinin hakkıyla tertemiz bir galibiyet aldılar. Sezer Badur'un ilk goldeki asisti yaratan pası ve ikinci goldeki asisti harikaydı, Mehmet Yıldız'ın Egemen ve Song'u ''felç edişi de' '... ''Bizim uşak'' Abdurrahman ve Hayrettin kulvarlarını harika kullandılar, özellikle Hayrettin bir gol ve bir asistle bir sol bekten çok daha fazlasını kazandırdı takımına. İkinci golde topu Mehmet Yıldız'a yetiştiren top toplayıcı çocuk dahil tamamen inanmışlar ve kenetlenmişlerdi, Trabzonspor'un bu ortamda kazanma şansı zaten yok denecek kadar azdı.

Kim ne kadar eleştirirse eleştirsin Ersun Yanal bana göre en doğru onbiri sürdü sahaya. Eldeki imkanlar nispetinde şampiyonluğa oynayan ve en önemli rakiplerinden birisini mutlaka yenmesi gereken onbir aynen sahadaydı. Gerisi futbolculara kalmıştı ama sezonun en kötü futbollarından birisini oynayarak kolayca teslim oldular Sivasspor'a. Şampiyonluk yarışına havlu atıldı belki ama en azından UEFA şansını korumak ya da şanslı skorlarla Şampiyonlar Ligi elemesine kapağı atmak öncelikli hedef olmalı sular durulursa.

Ersun Yanal maçtaki en önemli hatasını Alanzinho'yu çıkarıp, Umut'u almakla yaptı bence daha 25. dakikada. İlla ki bu değişikliği yapmak istiyorsa Colman'ı almalıydı oyundan çünkü Arjantinli hem sinirlerine hakim olamıyordu hem de tamamen ''kahramanlığa'' soyunmuş durumdaydı. Ben 90 dakika boyunca bu kadar top ezen bir başka futbolcu görmedim uzun zamandır.

Sivasspor'a şampiyonluk yolunda başarılar dilerim. Haftaiçinde fırsat bulursam son beş haftanın zirve açısından bir değerlendirmesini yapmaya çalışacağım, o zaman daha çok konuşur ve yazarız Sivasspor'un şansını...

1 yorum:

omanim dedi ki...

yazıklar olsun hepsine ya böyle bi ayıp görmedim ben.ilk devre galatasarayada 3-0 kaybettik ama şahsiyetini kişiliğini sahanın ortasına bırakmamştı futbolcular.hayatımda trabzonsporun bu kadar ezildiğini rezil kepaze olduğunu görmemiştim.hepinize yazıklar olsun tekrar tekrar....