10 Nisan 2009 Cuma

Marco Aurelio Kandırmacaları!

Marco Aurelio olay bir adam oldu Türkiye'ye ilk adım attığından beridir hep. Olay adamlığı Trabzonspor'a transferiyle başlar. (ki transfer olduğu sezon Trabzonspor'un küme düşmesini engellemede bir numaralı faktör olmuştur kendisi) Transfer olduktan sonra Brezilyalı menejerinin haricinde iki ayrı menejer daha çıkar piyasaya. Dönemin Trabzonspor Başkanı Özkan Sümer ''Aranızda anlaşın bir menejerle karşıma gelin'' der, hala daha gülerim aklıma gelince. Trabzonspor'dan ayrılırken, önce Gençlerbirliği ile anlaşır, arkasından nasıl olduysa Fenerbahçe'ye transferi gerçekleşir. İlhan Cavcav işin peşini bırakmak istemez ama ya bırakır ya da bıraktırılır. Ardından uzun bir Fenerbahçe kariyeri, Milli Takım'da oynar mı oynamaz mı polemikleri, arkasından sezon sonu (kendisine göre) biten mukavelesiyle yeni menejeri (bana göre büyük sahtekarlardan) Bayram Tutumlu'nun da yardımlarıyla soluğu İspanya'da Real Betis'te alır. Fenerbahçe Kulübü'ne göre Aurelio usulsüz bir iş yapmış, Bayram Tutumlu'ya göre ise legal bir şekilde bağlarını koparmıştır, Türk Milli Takım oyuncusu Fenerbahçe ile.

Geçen gün radyoda haykıran bir spikere denk geldim. ''Bu paralar Türkiye'nin paraları, 5 milyon 250 bin dolar ceza ödeyecek Aurelio Fenerbahçe'ye'' diye coşkulu bir ses tonuyla olanları anlatıyordu. Allah allah dedim kendi kendime, bizim kulüplerinde haklı olduğu davalar oluyormuş demek dedim, sonra eve gelince işin rengini anladım, Aurelio'yu suçlu bulan ve ceza ödemesine hükmeden kurum Türkiye Futbol Federasyonu'ymuş. Hani şu Beşiktaş'ı da Vicente Del Bosque'ye karşı haklı bulan kurum(!). E ne olacak şimdi, Aurelio CAS'a gidecek, takriben bir sene sonra usülsüzlük görülmeyecek, hatta belki Aurelio üste para alacak.

Sistem biz de başka (Aman Fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş vs... üzülmesin bize kızmasın, nasıl olsa UEFA var, FIFA var, CAS var, onlar uğraşsınlar!) Avrupa ve Dünya'da başka (hak, hukuk, adalet vs...) işliyor ya en çok buna üzülüyorum ben...

Hiç yorum yok: