7 Ekim 2008 Salı

Galatasaray'ın Grubu...

Bugün çekilen kuralardan sonra Galatasaray C Grubu'nda Portekiz'in Benfica, Yunanistan'ın Olympiakos, Almanya'nın Hertha Berlin ve Ukrayna'nın Metalist Kharkiv takımlarıyla eşleşti. Galatasaray'ın fikstürü ise şu şekilde oluştu:

23 Ekim: Galatasaray - Olympiakos
6 Kasım: Benfica - Galatasaray
27 Kasım: Galatasaray - Metalist Kharkiv
3 Aralık: Hertha Berlin - Galatasaray

Galatasaray'ın ilk karşılaşması kendi sahasında Olympiakos ile. Olympiakos son derece kuvvetli bir kadroya sahip. Geleceğin yıldız adaylarından Fernando Belluschi'nin yanı sıra Raul Bravo, Christian Ledesma, Michal Zewlakow ve Darko Kovacevic gibi yaşları biraz geçkin ama Avrupa'da üst seviyede futbol oynamış kaliteli oyuncuların yanı sıra Antzas,Nikopolidis, Torosidis, Stoltidis gibi A Milli seviyesindeki Yunan oyuncularla bir de müthiş bir yetenek olan Galletti'ye sahipler. Kadroları son derece kuvvetli gözüküyor fakat Şampiyonlar Ligi eleme maçında Anorthosis Famagusta'ya fena çarpılmışlardı. Anorthosis aldı başını gitti zaten. En son Şamiyonlar Ligi grup maçında Panathinaikos'u 3-1 yenerek gruplarında 4 puanla liderliğe yükseldiler. Galatasaray'ın Olympiakos maçının skorunu kestirmek gerçekten güç. Galatasaray'da da Hary Kewell, Milan Baros, Fernando Meira, Shabani Nonda gibi dışarıdan bakınca rakibi ürküten üst seviye futbolcular mevcut. Bayağı bir yıldız seyredeceğiz Ali Sami Yen'de. Galatasaray'ın kanımca bu maçta alacağı puan oldukça değerli olacaktır. Güç dengeleri birbirine bayağı yakın çünkü ve bu 4 puanın bile yetebileceği anlamına geliyor.

Galatasaray'ın en zor maçı hiç kuşkusuz deplasmanda oynayacağı ilk maç olan Benfica maçı. Bu sezon Juan Antonio Reyes'i transfer ettiler. Kalecileri Quim aynı zamanda Portekiz Milli Takımı'nda Ricardo'nun yedeği. Nuno Gomes'i hepimiz tanıyoruz zaten. Öyle çok üst düzey bir golcü olmasa da tehlikeli ve fırsatçı bir oyuncu. Yunan Milli Takımı'nın yıldızlarından Katsouranis'te Benfica forması giyiyor. Hiç kuşkusuz en tehlikeli oyuncuları Pablo Aimar. Galatasaray'ın özel önlem alması gereken oyuncuların başında geliyor. Bunların dışında öyle ahım şahım isim yapmış üst düzey futbolcuları yok ama Benfica'nın ismi bile yıllardır hep bir ürkütücü gelir insanlara ya da en azından bana.

Üçüncü maç Ertuğrul Sağlam'ı istifa ettiren Ukrayna takımı Metalist Kharkiv ile içerde. İyi takım hoş takım ama yine de grubun en zayıf halkası görünümünde ve Galatasaray'ın mutlaka kazanması gereken maç bu maç. Bu maçı kazanıp iki beraberlik alsalar dahi gruptan çıkacağına eminim Galatasaray'ın çünkü Kharkiv deplasmanına gidecek takımların işleri zor olacak gibi geliyor bana.

Son maç Hertha Berlin ile. UEFA Kupası'nın kazanıldığı sezon Galatasaray deplasmanda 4-1 yenmişti bu takımı Şampiyonlar Ligi 5. maçında. Tabi o zamandan bu zamana pek çok şey değişti. Hertha Berlin öyle güçlü bir takım değil ama klasiktir bir ''Alman takımı'' işte. Geçen sene sıradan bir Alman takımı olan Leverkusen bile beşlemişti Galatasaray'ı. Takımın can damarı hiç kuşkusuz Marco Pantelic. O varken Hertha Berlin var, O yoksa Herhtha Berlin'de yok. Bir nevi ''Hertha'nın Fatih Tekke'si'' bu adam. Savunmada Arne Friedrich Alman Milli takımına sürekli çağırılıyor. Takımın Pantelic'ten sonraki yıldızı da Andriy Voronin zaten. Bu sezon muhtemelen en etkili silah olacaktır Ukraynalı oyuncu.

Gruba baktığımızda isim olarak güçlü takımlarda var, isim yapmaya çalışan ''dişli'' takımlarda var. Galatasaray ne yapar bu grupta? Bana sorarsanız grup lideri de olabilir, grup sonuncusu da. İki sonuçta sürpriz olmaz benim için. Gruptaki maçların ağırlıkla berabere biteceğini düşünüyorum, bu beraberlikler furyasında Galatasaray'ın alacağı tek galibiyet bile altın değerinde olacaktır bence. Ne çok sert ne de çok zayıf bir kura çekti Galatasaray, biraz da kendi kaderini kendi belirleyecek sarı-kırmızılı ekip...

14 yorum:

Adsız dedi ki...

senin kadar karamsar düşünmüyorum admin gsnin hedefi kupayı kazanmaksa eğer bu grubu zaten geçmek zorunda içerde oynıcamız iki maçta metalistle olimpiakosu yeneriz dışarıdada benfikaya yenilsek bile herta berlinle berabere kalır ve grup lideri veya ikincisi olarak gruptan çıkarız.

Faruk dedi ki...

yani galatasaray'ın grup liderliği şansıda var sonunculuğu şansıda var demek karamsarlıksa bişey demiyorum ben size sevgili dangerous. düşüncenizi yazmışsınız işte gayet güzel, söylenecek bir şey yok...

Murat YILMAZ dedi ki...

GS vasat bir performans gösterirse gruptan çıkamaz. Sert bir grup. Hafife alınırsa sonunculuk bile görülebilir. Alman futbolunu çok yakından takip eden birisi olarak Hertha hakkında bikaç şey söyleyebilirim. Statı olimpiyat stadı olduğundan ve Berlin'de bir milyona yakın Türk yaşadığından deplasman atmosferi olmayacak. Forvetleri Voronin, Pantelic ve Raffael uzun yıllardır Bundesliga'da oynuyorlar ve çok uyumlular. Pantelic hocayla problemler yaşasa da takımın abisi. Orta sahada Dardai takımın beyni. Defansta Simunic çok hata yapıyor, birebirde zayıf, ama kademesi iyi. Friedrich ile uyumlular. Aralarına sızan Arda-Baros-Kewell ekmek yer. Hertha'nın en tuhaf yanı istikrarsızlığı. Ne zaman ne yapacakları belli olmaz. Haftasonu Almanyada Bremenden sonra en iyi futbolu oynayan Leverkusen'i yendiler, bu hafta içeride kaybedelerse şaşırmamak lazım. Metalist çok tehlikeli takım, aman dikkat. Aslında BJK'yi İstanbul'da tarumar edeceklerdi, hakem ve direkler kurtarmıştı. Benfica'da hücum futbolunu seven kuvvetli bir takım. Olympiakos çok güçlü bir ekip. Bakmayın Famagustaya elendiklerine, Famagusta önüne geleni çarpıyor. Olympiakos basketboldan kıstığı parayı (gerçi bu sene açtılar)futbola harcıyor. Maçın İstanbul'da olması GS'nin şansı.

Murat YILMAZ dedi ki...

Bu arada UEFA kupalı GS resmi Blog'unuza ve tarafsız kimliğine çok yakışmış :)
Şimdi diyeceksin ki siz de alın sizinkini de koyayım. Söz mü?

Faruk dedi ki...

yapmayın sayın admin rica ediyorum sizden, kupada kalan tek temsilcimiz galatasaray olduğu için ve daha önce böyle bir başarıları olduğu için koydum o resmi oraya. sürekli uefa kupası logosu koymaktan bıkmıştım, değişiklik olsun dedim sadece. siz kupayı alın tüm fenerbahçeli dostlarıma tek tek ''post'' yazdırırım burda ben duygularıyla alakalı. söz vermeye gerek var mı? ayrıca inanın bana beşiktaş ya da kayserispor da gruplara kalmış olsaydı o resim orada asla olmazdı. başka bir sembol kullanmak zorunda kalırdım. tek başına ya kayserispor ya da beşiktaş kalmış olsaydı da muhtemelen oynadıkları son eleme maçındaki gol sevinçlerinden birini koyardım posttaki resme... lütfen duyarlı bir admin olarak sevgili demirel'i provoke etmeyin :)

Murat YILMAZ dedi ki...

haklısın sevgili admin Faruk. Hakan Demirel'e farkında olmadan güzel bir orta yapmışım, birader kaçırmaz bu fırsatı, bombalar hemen :) Ben senden dözü aldım, kupayı alırsak resmi koyduracağız..

Unknown dedi ki...

Ya ben burayı nasıl atlamışım, yazık bana :)) Ya admin, senin savunma sistemlerin kesinlikle incelenmeli. Savaş stratejilerinde, okullarda, ekonomide her alanda kullanılmalı. Vay be pesssssss. Kalan tek takımmışta o yüzden koymuşmuş. Bak hele bak. Külahıma anlat sen onu admin, yermiyiz biz bunu. Hastasın işte G.saray'a kabul et, büyük bir hayranlığın var, bunu asla bastıramıyosun, bastırdığını sanıyosun ama bilinçaltı böyle çaaaat diye ortaya çıkıyo işte. Resme bak, şaban, bülent ağlayarak kupa kaldırıyo. Bu gruptan çıkması hayal olan bu takımla ne alakası var şimdi bu resmin? Şampiyonlar ligi konusu yazınca kupayı en çok alan R.madrid'in Hugo Sanchezli, Raul'lu ağlayan ve kupa kaldıran resimlerini mi koyacaksın? Geç bunları. Kalbinin yarısı bordo maviyse yarısıda sarı kırmızıdır. Tıpkı Hami Mandıralı gibi. Yok birbirinizden farkınız...

Faruk dedi ki...

Sevgili Demirel;

Velev ki 2000 yılında bu kupayı Galatasaray yerine Fenerbahçe kazanmış olsaydı ve Hakan Şükür ile Bülent Korkmaz'ın yerine o pozu veren ikili Yaw Preko ile Samuel Johnson olsaydı ve bugün UEFA Kupası gruplarında tek temsilcimiz Fenerbahçe olsaydı, ve ben Preko'lu, Johnson'lu kupa resmini Fenerbahçe'nin grubu başlığının altına iliştirseydim ne tepki verirdiniz merak ediyorum?

Unknown dedi ki...

Arkadaşın fener sempatisi varmış derdim, hoşuma giderdi ama cimbomlular uyuz olurdu sana. İnadına tarafsız blog istiyoruz!

Faruk dedi ki...

Holiganizminize karşı inadına tarafsız blog olarak kalmaya devam edeceğim!

Unknown dedi ki...

Usta bir Turutoğlu Faruk manevrası gene. Yavaş yavaş pişmeye, spor yazarı olmaya başladın :)

Murat YILMAZ dedi ki...

Demirel yakalar affetmez. Sayın Turutoğlu samimi bir şey söylemek istiyorum, dışarıdan objektif bakılınca Cimbom sempatizanı gibi duruyorsunuz. İster kabul edin ister etmeyin ama görünen bu. Daha önce GS lehine olan hakem kararlarındaki yumuşak yorumlarınızı da unutmadık...

Unknown dedi ki...

Boşuna nefesini tüketme sayın Yılmaz, Turutoğlu kabul etmez, hemen bi savunma bi kılıf uydurur gene. Ben savaşmaktan yorgun düştüm artık, Fethullahçı Şaban'ın kupa kaldıran resmini her bloğu açtığımda görmek istemiyorum ve resmin ivedilikle kaldırılmasını bir okuyucu olarak adminden talep ediyorum. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

galatasarayın bulunduğu grup anki alman ve ispanyol teknik adamların bir rekabeti gibi olmuş bilmem dikkatiinizi çektimi... grupta en zorlu rakip bence benfica lider olma şanasları çok yüsek portekiz liginde ewlerinde çok iyiler kadrosunda aimar, reyes, david suazo gibi isimleri barındıyorlar zaten hocaları da kiki sanchez flores