23 Ağustos 2008 Cumartesi

2008-09 Fenerbahçe

Fenerbahçe için söylenebilecek çok şey var bu sezon için. Çoğunluğunu da MTK serisi ve Partizan maçında belirtmeye çalıştım zaten. Bu kadar sağlam temellere oturtulmuş bir finans gücü ve kaliteli bir kadro oluşumu varken nasıl hala belirsizliğini koruyabiliyor bu camia şaşırıyorum. Bir kere sonda söyleceğimi en başta söyleyeyim. Bana göre bu sezon şampiyonluğun en büyük favorisidir Fenerbahçe. Gerek kadro kalitesi, gerek yönetim şekli, gerekse taraftar gücü ile son yıllarda zaten şampiyon olamamaları şaşırtıcı oluyor benim için, şampiyon oldukları sezonlar tamamiyle normal sonuç. Mateja Kezman yok artık. Yerine La Liga gol kralı Daniel Güiza transfer edildi. Marco Aurelio ile sancılı bir ayrılık yaşandı ve ön libero transferi hala belirsizliğini korumakta. Kaleci konusu ciddi bir sıkıntı olacak Fenerbahçe'ye bunu görmek için kahin olmaya gerek yok. Bunların içinde bana göre en ciddi sorun daha öncede belirttiğim gibi; Alex, Güiza ve Semih üçlüsünden hangisinin yedek kalacağı. Birinden biri mutlaka yedek bekleyecek Fenerbahçe'de ve buna en yakın aday bana göre futbol felsefesinin Aragones'le uyuşmadığına inandığım Alex de Souza. Süper Lig'in gol kralı olmuş, asist kralı olmuş futbolcusu şu an zor durumda bence. Takımdaki etkinliği tutar O'nu ilk onbirde ancak. Yedek kalırsa sorunlar yaşar Fenerbahçe. Çok ilginç bir gündem bekliyor bizi ilerde haberiniz olsun.

Ön libero transferi neleri değiştirecek Fenerbahçe'de? Ayrı bir soru işareti bu. Emre Belözoğlu ve yeni ön libero mu oynayacak o bölgede yoksa yeni ön libero ve Alex de Souza mı? Sol kanatta Uğur Boral yetersiz gibi duruyor ve o bölgeye hiç takviye düşünülmedi. Deivid ve Wederson'un zamansız sakatlıkları da eklenince Fenerbahçe'yi sıkıntılı günlerin beklediğini görmek hiç zor değil. Türkiye Ligi'nde sıkıntı yaşarlar mı? Sanmıyorum. Ben tamamiyle Şampiyonlar Ligi maçları için konuşuyorum çünkü bu finansal güce ve kadro kalitesine sahip bir takımın ana hedefi lig şampiyonluğu değil Şampiyonlar Ligi'nde başarılı olabilmek olmalı.

Tahminimce Fenerbahçe'nin bu sezon Şampiyonlar Ligi'nde uzanabileceği maksimum nokta, Arthur Zico'nun işaretlediği yerden uzakta olamayacaktır...

Hiç yorum yok: