21 Ağustos 2008 Perşembe

Ümit Milli Takım Anorthosis Famagusta ve Trabzonspor

Dün Ümit Milli Takımımız Ermenistan'da oynadığı karşılaşmada Ermenistan Ümit Milli Takımı'na 2-1 mağlup oldu. 66. dakikada Kayserisporlu Abdullah'ın attığı golle öne geçen milliler 88. dakikada Mkrtchyan ve 89. dakikada Mkhitaryan'ın attığı gollere engel olamayarak maçtan yenik ayrıldı.

Konumuzun Trabzonspor ve Anorthosis Famagusta ile ne alakası var? Anorthosis Famagusta maçları geldi aklıma. Basın (bana göre İstanbul basını) mahvetmişti bizi, yerden yere vurmuştu. Bir Rum takımı Trabzonspor'u nasıl yenmişti. O Rum takımı bu sezon çok kuvvetle muhtemel Şampiyonlar Ligi'nde oynayacak. İlk maçta Olympiakos'u 3-0 yendiler Kıbrıs Rum Kesimi'nde. Olympiakos, Rum - Yunan dostluğunu falan öne sürerse belki bir ''hatır şikesi'' olabilir ikinci maçta bilemiyorum. Belki de Olympiakos Anorthosis Famagusta'yı ezer geçer, Famagusta UEFA Kupası'nda devam eder. Her yerde söyledim, tekrar söylüyorum, Galatasaray Olympiakos'tan 3 yerken, Fenerbahçe Panathinaikos'tan 4 yerken gıkı çıkmayan, en ufak bir şekilde bu maçın ''politik düşmanlık'' tarafıyla ilgilenmeyen medya neden Trabzonspor ilk maçta Anorthosis'e 3-1 mağlup olunca yaygara kopardı. Neden çığırtkanlık yapıp basit bir Şampiyonlar Ligi 2. ön eleme turu maçını ülkenin bir numaralı meselesi haline getirdi? O sene kaybettiğimiz tur başta olmak üzere herşeyin en büyük sorumlusu medyadır... İstanbul medyası. O iğrenç, rantçı medya. Hadi aşağılasanıza şimdi bu çocukları Ermenistan'a yenildiler diye, azarlasanıza, vatan haini muamelesi yapsanıza!!! Rant yok değil mi? Çıkar yok bu işten, kalsın o zaman. Eğer medya karışmasaydı ikinci maçta Anorthosis'i kevgire çevirirdi o dönemki Trazonspor kadrosu. En az beşlik yapardı, o kadar eminim ki... Ama karıştı medya maça, topa dokunamadı Trabzonsporlu futbolcular. Sinirler öylesine gerilmişti. Vebali üstünüze olsun ne diyeyim!..

Fatih Tekke'yi hatırlıyorum. Kıçıkırık bir Rum takımına Avni Aker'de attığı golden sonra nasıl sevinmişti hatırlayan var mı? Bu tarz sevinç gösterilerini Şampiyonlar Ligi finallerinde bile görmüyoruz. Turgay Şeren bile üç kuruşluk futbol bilgisiyle Trabzonspor'u eleştirmişti. Yerden yere vurmuştu. O kadar çok beddua ettim ki, Ali Sami vakasından sonra silindi gitti televizyon ekranlarından.

Kusura bakmayın, biraz doluydum bu konunun üstünden yıllar geçmiş olsa da, bizim ümitleri kendime malzeme ettim... Affetsinler...

2 yorum:

Melih Kazdağ dedi ki...

Yaptığın yorumlara hiç girmeden bir oyuncudan bahsedeceğim.Kayserispor'lu Abdullah... Galatasaray maçında ilk kez izlediğim bu çocukda yıldız ışığı gördüm. Tolunay geçen sene kiraladığı bu oyuncunun bu sene mutlaka kadroda olmasını istemiş.Süper Kupa maçında izlediğim Abdullah hiç de yeni yetme,genç gibi oynamadı.Oyuna girdi,takımın patronu gibi oyunu yönlendirdi.Üstüste 2-3 çalım attı.
Ermenistan maçından haberim yoktu.O maçta da gol atmış.İzlemeye alınması gereken bir oyuncu.

Melih Kazdağ dedi ki...

Bu arada Abdullah Durak Hakkında ufak bir araştırma yaptım.Kendisi 1987 doğumlu.Geçen sene profesyonel anlaşma yapılmış.Ancak geçen sene bir kavga sırasında ayağından bıçaklanmış.Geçen sene oynayamamış...İlginç...