20 Ağustos 2008 Çarşamba

Gordan Giricek ve Fenerbahçe Ülkerspor

Daha önce Memphis Grizzlies, Orlando Magic, Utah Jazz, Philadelphia 76ers ve Phoneix Suns formasını giymiş 10 sezondur NBA'de boy gösteren Hırvat guard Gordan Giricek Fenerbahçe Ülkerspor'da. Hafif çaplı bir sarsıntı geçirdiğimi inkar etmeyeceğim. Türkiye'ye gelmeyecek oyuncular listemde yer alır yıllardır Giricek. Jerry Sloan'ın Utah Jazz'ında bile döktürürken (bile kelimesini Sloan'ın korkunç disiplin anlayışı ile birleştirin) televizyonda hayran hayran izlediğim adam, Fenerbahçe Ülkerspor ile sözleşme imzaladı.

Şoku atlatmaya çalışırken bu adam hakkında biraz bilgi vermek isterim, hatırladığım kadarıyla. Kendisi 1.98 boyunda ve Hırvat. NBA'deki son Hırvat'tı kendisi. Eğer draftlardan gelmediyse bu sezon Hırvatsız bir NBA izleyeceğiz. Bu adamın parladığı kulüp Cibona Zagreb'tir. Cibona Zagreb'i de herhalde Efes Pilsen'i takip eden herkes iyi bilir çünkü Cibona Efes Pilsen'e hep ters gelir. 1999 draftında Memphis Grizzlies tarafından 2. turda seçildiğini iyi hatırlıyorum ama sırasını çıkaramayacağım şimdi. NBA'de çıktığı ilk maçta 29 sayı atmıştı ama hangi takıma karşı olduğunu hatırlayamadım. Kariyerinin en yüksek rakamı Memphis'te oynarken Clippers'a attığı 31 sayıdır. İnanılmaz bir fundamentale sahip. Kaan Kural O'nun için ''Ginobili'den sonra en kolay adam geçen beyaz'' demişti bir kez. Ha şunu kabul edeyim hemen; Giricek Memphis'ten sonra dikiş tutturamadı, biraz biraz Utah'ta parladı ama mesela Kyle Korver gibi sadece üçlük atma yetisi olan bir adama karşı Sixers'a hemen takas edilmişti. Asi tarafıda var, kim olduğunu hatırlamıyorum ama coachunun ayaklarının dibine sertçe havlu fırlatıp Amerika'da tepki aldığı da oldu. Yani şu an size Will Solomon ya da ne bileyim John Robert Holden'ı anlatmıyorum. Daha çok Karnisovas'ın daha şutörünü, Stombergas'ın hareketlisini düşünün. Tribünleri ayağa kaldırır mı? Kesinlikle evet. En azından takımın en iyi üçlükçüsü Damir Mrsic'ten iki üç gömlek daha iyi üçlükçü. Bu adamı uzun yıllardır izlerim, antipatik bir tiptir ama ben çok severim, kazanmak ister, kazanamayacağını anlarsa çirkefleşir, seyirciyi galeyana getirir ama Tanjevic engelini aşarsa müthiş faydalı olur.

Fenerbahçe Ülkerspor'dan yıllık 2.5 milyon euro alacağını söyleyeyim. Roberto Carlos, Alex de Souza ve Daniel Güiza'dan sonra kulübün en pahalı sporcusu olduğunu da ekleyeyim, varın siz anlayın Gordan'ın İstanbul'a gelmekle nasıl bir iş yaptığını. Sözleşmesi de 1+1 yıllıkmış...

Transferde emeği geçen herkese gönülden teşekkür ediyorum, böyle bir oyuncuyu bize izlettirme fırsatı verdiği için Fenerbahçe Ülkerspor'a sezon içinde en az 5 Abdi İpekçi maçına gitme sözü veriyorum (eminim çok sevinmişlerdir!) İbrahim Kutluay'a da geçmiş olsun diyorum. Yani ben de Gordan'ı alacak olsam bu yaştaki İbo'nun basında ki ''Fenerbahçe Ülkerspor'dan teklif bekliyorum'' açıklamasından etkilenmezdim...

3 yorum:

Murat YILMAZ dedi ki...

hala inanamıyorum böyle bir oyuncunun transferine. Sevincimle şok birbirine girdi. İbo'nun yerine gerçek bir 3 numara izleyeceğiz.

Faruk dedi ki...

Lig başlayınca bir davet beklerim sizden sayın admin. Giricek'i izleyelim yerinde...

Murat YILMAZ dedi ki...

elbette birader, beraber euroleague maçlarına gideriz...