20 Ağustos 2008 Çarşamba

Beko Basketbol Ligi Televizyon Yayınları İhalesi

Bildiğimiz gibi Beko Basketbol Ligi televizyon yayın hakları ihalesine tam 6 kuruluş katılmış, bunlardan 2 yıl için 13,5 milyon euro öneren Digiturk maç yayın haklarını at yarışı tabiri ile ''uzak farkla'' kazanmıştı.

Bu ihale açılırken Basketbol Federasyonu Başkanı Turgay Demirel'in tek bir şartı vardı: Maçlar şifresiz olarak açık kanaldan yayınlanacak. İhaleyi Digiturk kazanınca, açık kanal ve Digiturk ikilemi arasında kaldım. Herşeyden önce şunu söyleyeyim, Digiturk'ün yayınlar için önerdiği para rekor düzeyde, basketbol kulüplerimize de bir nebze olsun katkı. Digiturk'u asla eleştirmem bu konu için bilakis teşekkür ederim, basketbola katkısından dolayı. Bir tek Ülker Grubu ile nereye kadar?

Benim merak ettiğim basketbol federasyonunun şartını Digiturk nasıl uygulayacak? Yayınları Show Tv'ye falan mı sarkıtacak acaba? Ya da Digiturk Platformu içinde ayrı bir kanal açıp oradan mı yayınlacak, aslında çok isterim sadece basketbol yayını yapan bir Digiturk kanalı o ayrı. Harika da bir iş yapmış olurlar. Anlamadığım Digiturk maçları kendi platformu içinde bir açık kanalda mı yayınlayacak, yoksa uyduda bir kanalla mı yayınlayacak, ya da nasıl yapacak bu işi? Maçların açık kanaldan yayınlanma şartı uygulanabilecek mi, yoksa madde eksikleri yüzünden kılıfına mı uydurulacak göreceğiz. Benim açık kanal tabirinden çıkardığım; televizyonu açtığımda sadece bir anten vasıtasıyla görebildiğim kanal demek. Digiturk yayınlarını da bu şekilde izlememize şu an için imkan yok...

1 yorum:

Murat YILMAZ dedi ki...

ben digiturk'un maçları şifreli kanaldan vereceğini duydum.