14 Ağustos 2008 Perşembe

O Forma Kutsaldır Nasip Olmaz Herkese!

26 Ağustos 1986 doğumlu, babası Antigua ve Barbudalı, annesi K.K.T.C nüfusuna kayıtlı Colin Kazım-Richards, Premier League'den ülkemize transfer olan futbolculardan biri. Milli Takım forması giyip, Türkiye kariyerinin zirvesine çıkmış yetenekli bir topçu. Topçu kelimesini kasten kullanıyorum keza Kazım sadece top oynamayı seven fakat futbol oynamaktan haz almayan bir adam.(ya da bana öyle geliyor) Göktuğ Sevinçli'nin yorumlarına, bazen kendini fazla kaptırıp boyundan büyük laflar etse de, itibar ederim. Euro 2008'den önce Kazım için ''Ne kadar abarttınız ya, bir Kazım'dır gidiyor, potansiyel varmış, gelecek varmış, yok efendim gelecek falan, basit bir halı saha topçusu işte, o kadar yani'' demişti. Bana biraz abartılı gelmişti söyledikleri o dönem, fazla ileri gittiğini düşünmüştüm. Gelinen noktada Göktuğ Sevinçli'nin ''Kazım analizi''ne saygı duyuyorum. Sahaya çıktığında sanki futbol oynamak için sahaya çıkan diğer 21 futbolcudan farklı bir şekilde, benim halı sahada çıktığım maçlardaki konsantrasyonumla eş değer konsantrasyonuyla, sadece çalım atmayı futbolculuk olarak algılayan, başka işe yarar hiçbir meziyeti olmayan bir halı saha topçusu tamamen. Gökhan Gönül'ü sanki baba-oğul maça çıkmışlar gibi her bindirmesinde eliyle koluyla gitmesi gereken yeri göstermesi yetmezmiş gibi, bu tarz hareketleri kendinden çok daha kariyerli Semih Şentürk gibi adamlara yapması beni hepten çileden çıkarıyor. Bir kere de güzel bir orta kessende Rıdvan'ın tabiriyle ''golü yapamayan'' futbolcuyu haşladığını görsek. 22 yaşını devirip 23'ünden gün almaya başlayan bu genç adam Fatih Terim'in de prensleri arasında yer alır ve eminim ki Milli Takım içinde ''sonsuz kredili futbolcular'' kervanında yer almaktadır.

Colin Kazım-Richards'ın oynadığı hiçbir işe yaramayan futbolu yetmezmiş gibi, son Partizan Belgrad karşılaşmasında elli küsürüncü dakikada oyundan alınınca formasını çıkarıp yere atmış. Şimdi kutsal forma falan klişelerine girmeyeceğim ama sen kimsin be Kazım Kazım. MTK'nın sol bekine iki çalım attın, 40 metre top sürdün diye Avrupa Şampiyonu hocanın kararını eleştirme hakkını kendinde görüyorsun öyle mi?

Topçu ayrıdır, futbolcu ayrı. Colin Kazım-Richards'ta yeteneklerini sarı-lacivertli forma içinde değil herhangi bir sirkte sergilemesi gereken birisidir. Neticede bulunduğu yer bir sirk değil ciddi hedefleri olan bir futbol kulübüdür. Görünen o ki bu çocuk asla futbolculuk mertebesine erişemeyecek...

1 yorum:

Murat YILMAZ dedi ki...

ben yırtınmaya devam edicem, bu adam topçu falan değil. ikinci ligde bile oynayamaz. aragones 1-2 haftaya kalmaz kızağa çeker kendisini, sene sonunda da postalanır