6 Aralık 2008 Cumartesi

Dünyanın En Güzel Komedi Filmi...

Tabi ki iddialı bir başlık kullandığımın farkındayım, tüm dünyaya genelleme yapamam ama G.O.R.A ile birlikte hiç kuşkusuz A.R.O.G'ta Türk sinemacılığı tarihinde hak ettiği ''zirveyi'' elde edecek kadar güzel bir yapım olmuş.

Film bir devam filmi olduğu için tabi ki sinemaya girene kadar ''ya G.O.R.A gibi değilse'' kaygısını taşıyordum ama ilk andan itibaren içimde zerre şüphe kalmadı ve filmin sonunu kahkalarla getirdik. İlk filmdeki karakterlerden Komutan Logar, Arif Işık, Ceku ve Tihulu (hani bi cisim yaklaşıyor efendim diyen küçük adam) ikinci filmde de yer almışlar. Nil Karaibrahimgil'in oyunculuk yeteneği olmadığını bu filmle görmüş olduk, kendisi muhtemelen bundan sonra da şarkı söylemeye devam edecektir. G.O.R.A'da Garabel'i oynayan Özkan Uğur bu filmde de ''Dimi'' rolüyle döktürmüş, 216'yı oynayan Ozan Güven bu filmde ''Tajo''yu oynuyor. Aslında Rasim Öztekin'i de aradı gözlerim, blmiyorum bir anlaşmazlık mı çıktı Cem Yılmaz ile aralarında ama filmdeki eksikliğini ben kendi adıma hissettiğimi söyleyebilirim. Bob Marley Faruk bu filmde harika bir iş çıkarabilirdi yine.

Genel hatlarıyla yine G.O.R.A gibi bir kez izleyip yetinmeyeceğimiz, en üç beş kez izleyip yeni yeni espriler keşfedebileceğimiz bir başyapıt A.R.O.G. Cem Yılmaz için ise ne diyeceğimi bilemiyorum, masraftan kesinlikle kaçılmadan harika bir iş çıkarmış yine, eline, koluna en önemlisi beynine sağlık üstadın...

1 yorum:

Melih Kazdağ dedi ki...

Film eğlenceli olmuş.Aynı Gora gibi ilk izlediğimde çok gülmedim.3-4 sahne de tüm sinema güldü. filmin geri kalanında eğlenceli,izlenilebilir bir film izledim.Çok ince espriler vardı.

Filmde Cem Yılmaz Sadece kendisine ve esprilerine güvenmemiş,kostümler,dekorlar ve bilgisayar efektlerine bolca para harcamış.Ama hepsine değmiş bence de.

Bilgisayar efektlerini de arkadaşım Atılgan'ında içinde bulunduğu Sinefekt Şirketi yaptı.Gora'da da birlikte çalışmışlardı.Son 2 aydır geceli gündüzlü çalıştılar.Onların da Ellerine sağlık diyorum.Çok iyi iş çıkarmışlar.