18 Eylül 2008 Perşembe

Tahmin Oyununda Yeni Uygulama.

Skor tahmin oyununda gelen talepler üzerine bir değişiklik yapmaya karar verdim. Yapılan tahminlerde sıklıkla gole en yakın oyuncuların üzerine gidildiğini görünce (Gökhan Ünal, Delgado, Bobo,Alex,Semih, Nonda gibi) gol atan oyuncuların puanlarını oynadıkları mevkiye göre değiştirmeye karar verdim. Buna göre:

Gol atan forvet oyuncusu: 1 puan

Gol atan orta saha oyuncusu: 3 puan

Gol atan defans oyuncusu: 5 puan

kazanacak. Kalecileri bu listeye dahil etmedim çünkü her Kayserispor maçı tahmininde Ivankov ismini görmek istemiyorum. Ben de dahil olmak üzere her katılımcı Kayserispor'un kazanabileceği olası bir penaltının yüzü suyu hürmetine mutlaka Ivankov'u değerlendirmeye alacaktır diye düşünüyorum. Buna göre yapılan yeni düzenlemede de skoru doğru tahmin eden katılımcının alacağı puan ise 8 olarak belirlenmiştir. Yeni puanlama sistemini toparlarsak:

Doğru Skor Tahmini: 8 puan

Gol Atan Defans Oyuncusu: 5 puan

Gol Atan Orta Saha Oyuncusu: 3 puan

Gol Atan Forvet Oyuncusu: 1 puan

kazanacak. Futbolcuların oynadıkları mevkide tartışma yaşanmaması adına ise futbolcu mevkileri ntvspor.net'in halihazırda açık bulunan Fantasy Football oyunundaki datalarla eşdeğerde olacak. Yani futbolcu Fantasy Football'da hangi mevkide gözüküyorsa, bizim oyunumuzda da o mevki baz alınacak.

İlk 3 hafta yapılan tahminlerin puanlarının baki kalması ya da herşeyin adilane bir şekilde bu haftadan başlaması hakkında kendi başıma bir karar veremeyeceğimden dolayı bunu da okuyucuların görüşüne açmak istedim. Benim görüşüm oyunun bu haftadan itibaren yeni puan düzenlemesine göre sıfırdan başlaması yönünde. Zaten katılımcılarda üç aşağı beş yukarı belli durumda. Oyunun sonundaki ödül ise sonuncu olan katılımcının birinci olan katılımcıya tuttuğu takımın ya da herhangi bir takımın formasını hediye etmesi.

Yeni sisteme göre; tahminlerinde değişiklikte bulunmak isteyen arkadaşlar bu hafta için açtığım posta yeni tahminlerini (isimlerini de yazarak) ekleyebilir; ayrıca yeni sistem hakkındaki görüşlerini de bu postun yorum kısmına ekleyebilir...

3 yorum:

Tolga Şener dedi ki...

Yeni uygulamayı daha mantıklı buluyorum oyunun yeni baştan sıfırdan başlamasınıda destekliyorum...

Melih Kazdağ dedi ki...

Bu daha mantıklı oldu.Bu hadtadan başlarsa adilane olur.Çünki daha önce Hakan tahmin yapmamıştı.Gerçi 5-1 gibi tahminler yaptıkça Formayı HaKan'dan alacağız gibi duruyor.(Hakan'ın tahmini tutarsa 20 puan verilmesini teklif ediyorum)Bu Yarışmada iddialı olduğumu söylemiştim.Forma benimdir.Gerisi yalan...

Murat YILMAZ dedi ki...

admin bence sıfırdan başlayalım, ayrıca bence galibiyet ve beraberliklerin bilinmesi durumunda da 1 puan olsun. Yani maç 2-2 bitmiş ama ben 1-1 tahmin etmişim. Burada ödül puan gerekir. Yada ben 4-3 tahmin etmişim ama 4-2bitmiş. Gol atan forvet oyuncusuna 2 puan verelim derim ben.