17 Eylül 2008 Çarşamba

Turnayı Gözünden Vurunca...

Dün öğle saatlerinde yaptığım İddaa tahminlerinde %100 isabet sağlayınca bugün de birkaç tahmin yapmak istedim. Umarım dün bilhassa ilk kuponu oynayıp kazanan arkadaşlar olmuştur.

Akşamın en cazip görünen maçı Juventus - Zenith Petersburg karşılaşması. Son Süper Kupa finalinde ManU'ya adeta futbol dersi veren Arshavin ve arkadaşlarının Juventus'a kaybetmesi bana göre çok zor bir ihtimal. Riski sevip (benim gibi) Zenith galibiyeti oynamak isteyenler için 4.60 gibi ''kışkırtıcı'' bir oran mevcut. Çifte şans oynayıp biraz daha sağlama almak isteyenler için ise oran: 1.89. İkinci cazip maç önerim ise Lyon - Fiorentina maçı. İki takımda bu karşılaşmada birbirlerine üstünlük sağlayamayacaktır diye tahmin ediyorum. İddaa'yı bilyoner.com üstünden oynayanlar tahminciler benimle aynı fikri paylaşmıyorlar ve oyunlarının %74'ünü Lyon galibiyetine oynamışlar ancak ben maçın berabere biteceğini düşünüyorum. Beraberlik için verilen oran: 2.90. Porto - Fenerbahçe maçı da bu anlamda son derece cazip. Eksik oyuncularının yanına birde formsuzluk eklenince Fenerbahçe'nin Porto karşısında fazla şansı olmadığını düşünüyorum. Porto'nun galibiyeti ise 1.65 gibi güzel bir orana sahip. Gecenin bir diğer maçında deplasmanda Dynamo Kiev ile karşılacak olan Arsenal'in rakibini çok fazla zorlanmadan geçeceğini düşünüyorum. Arsenal'in kazanmasına verilen oran ise oldukça güzel: 1.60.

Hemen toparlayacak olursam:

Risk almak isteyenler için 1. kuponda:

Dynamo Kiev - Arsenal: 2 (1.60)
Juventus - Zenit: 2 (4.60)
Lyon - Fiorentina: 0 (2.90)
Porto - Fenerbahçe: 1 (1.65)

tahminleriyle bire yaklaşık 35 kazanmak mümkün. Yani 10 ytl'lik kuponun getirisi yaklaşık 350 ytl olacak.

İkinci kuponum ise risk almak istemeyen daha garanti seven arkadaşlar için:

Dynamo Kiev - Arsenal: 2 (1.60)
Juventus - Zenit: 0/2 (1.89)
Lyon - Fiorentina: alt (1.50)
Porto - Fenerbahçe: 1 (1.65)

şeklinde. Bu kuponda bire yaklaşık 7,5 kazanmak mümkün. Yani 20 ytl'lik bir kuponun getirisi 150 ytl olacak ki; bu da önümüzdeki maçlar için iyi bir yatırım demek.

Bugünkü kuponlarda dünkü kadar iddialı olmasamda, en azından Zenit'in yenilmezliği ve Arsenal'in galibiyetlerinde iddialıyım. Hiç olmazsa bugünkü kuponların çatısını bu iki maç oluşturabilir...

10 yorum:

Murat YILMAZ dedi ki...

zenit geçen yılki formundan uzak, juve de yavaş yavaş kendini buluyor. lyon fiorentina için favorim fiorentina. çok iyi kadro kurdular. lyon bu sene zayıf, fransada hakem itelemeleriyle ilerliyorlar, şl'de işleri zor. bunlar da benim iddaacılara uyarılarım olsun

Unknown dedi ki...

Fenerbahçe bu kuponu yatırır admin efendi, dün tutturdun çünkü fenerim yoktu listede ama bugün baltayı taşa vurursun, hemen havalanma. Günlerdir taraflı yazılarını okuyup içime atıyorum ama artık abarttın admins bey. Hakemler hakkındaki yazın tam bir skandaldı. Hacettepe maçında ki hakem triosu gole giden pozisyonumuzu ofsayt diye kesmiş, rakibin net ofsaytını devam ettirmiş , maç içinde ki bütüüüüün takdir haklarını ev sahibi takımdan yana kullanmış ve son yılların en skandal penaltı kararına imza atmıştır. Ağzımızla bile gülemediğimiz bu penaltı kararı için sen tartışılabilirdi demişsin. Belediye maçındaki kırmızılarıda ağır diye yorumlamışsın. El insaf artık ya, yuhh artık ya. Beceremiyosan analiz yapmayı bizim takımımız hakkında yazma, sadece trabzon ge se için felan yaz lütfen, bizimde sinirlerimizi zıplatma. Adil bir hakem olsa o 2 futbolcu müsvettesi kasap 20. dakikada atılmış olurdu. Ya maçları izlemiyorsun ya da at gözlüğüyle izliyorsun. Hakemler çok iyimişte, volkanı oyundan atmışta bu büyük başarıymış. Bak bak hele. Nasıl olsa adı çıkmış ya çocuğun, vurun abalıya. Öyle bir penaltı kararına az bile yaptı, yukarda allah var dedi sadece. 3-4 gündür fener ve hakemler hakkındaki yazılarını büyük bir dehşet, sinir ve ibret içinde izliyorum. Tam bişeyler yazmaya başlarken hepsinde polemik yaratıp daha beter sinirlenmemek için yazdıklarımı sildim ve göndermedim. Ama katlanmakta çok zor. Şimdilik alehinize yanlış kararlar verilmemiş anlaşılan admin efendi, fb alehindede penaltılar kırmızı kartlar gırla gidiyor. eh tabi hakemler maşallah süper bu sene. Geçen sene aynı maçları yöneten adamlara gökten vahiy gelmiş anlaşılan. Avrupada'da maç üstüne maçlar almaya başladılar tabi. Bi penaltınız verilmesin, başlarsın gene papila mapila 10 senemizi çaldı diye ağlamaya. Ama bizim farkımız biz hiç bir mağlubiyeti hakemlere bağlamayız, hakemler alehimizede çalışsa, bizim takımız rakiplerini yenmeli türkiye liginde. Takım eleştirilerimi kardeş blogta yapıyorum, burada ise senin yanlı ve her satırında fenerbahçe düşmalığı kokan yazılarına ise birinin dur demesi gerekiyordu. Bu bir patlama oldu. Eleştirimi doğru değerlendirip adil yazılar yazmaya başlayacağını umud ediyorum. becermiyosan cidden fener hakkında yazma, sen fener hakkında yazmazsan inan bu site çok daha faydalı, güzel ve okunası olacak benim için. Ya ismini antifener.blogspot.com olarak değiştir, çizgini belli et, ya da sportif platforma yakışan analiz ve yorumlar yapmaya başla artık.

Faruk dedi ki...

Söze başlamadan önce belirteyim hemen umarım hazırladığım kuponu Fenerbahçe yatırır. Canı gönülden temenni ediyorum bunu...

Hakemler hakkında görüş belirtirken Volkan Demirel'i örnek göstermemin yegane sebebi, Volkan Demirel'in hem Fenerbahçe hem de milli takımın as kalecisi olmasıdır. Hakem kalecinin bu ünvanlarını gözetmeksizin tereddütsüz kırmızı kartını çıkartmıştır. Kesinlikle ve kesinlikle pozisyon için penaltı kararı doğrudur demedim. Benim kendi görüşüm; pozisyonun penaltı olmadığı yönündedir. Ancak Volkan'ın yaptığı kontolsüz çıkış ve timing hatası rakibine amiyane tabirle ''bodoslama'' girmesine neden olmuştur. Hakemin çaldığı penaltıda art niyet aramam mümkün değil. Takdir haklarının kullanımında herhangi bir eşitsizlik görmedim. Belki maç boyunca Fenerbahçe'nin aleyhine birkaç yanlış düdük çalmış olabilir ancak sizden başka hatırlamıyorum maçtan sonra hakemi eleştireni. Eleştiriler daha çok Volkan Demirel, Roberto Carlos ve Can Arat'ın üzerine yoğunlaşmıştı. Benzer bir hareketi başka bir takım oyuncusu yaparda ben bu blogta sessiz kalırsam o zaman sorgulayın tarafsızlığımı. Şunu da eklemek isterim Volkan'ın adının falan çıkmışlığı yok, Volkan şu ana kadar ne yaptıysa kendi zararına yaptı. 2-1 mağlupken aut atışını bir an evvel kullanmak yerine hakeme allahı gösterip ''senin verdiğin karar adil değildi, kasıtlıydı ama allah mani oldu'' türünden işlerle uğraşırsa yazarım ben de burda. Maç bitsin -ki az bir süre kalmış- git hakemle konuş, derdini anlat. Şunu da eklemem gerekirki ''çocuğun adı çıkmış, vurun abalıya'' mantalitesiyle yaklaşırsanız bu tip olaylara biz bu Volkan gibilerin önünü hiç ama hiç alamayız. Umarım illüzyon ya da arabesk yapmadan düzgün bir açıklama getirmişimdir.

Gelelim blogtaki taraflı yayın iddianıza. Ben bu blogta taraflı yayın yapıyor olsaydım, Ankaragücü maçında verilmeyen golümüz için ayrı bir post açar orada eleştirir ''daha bismillah başladınız'' der arabeskin kralını yapardım. Beşiktaş maçında Serdar Kurtuluş'un 10 defa kırmızı kart görmesi gerekirken -abartıyorum- neden bir sarı kart bile almadan oyunda kaldığını sorgularım. Colman'ın iki kez tam ceza yayında bariz indirilmesine rağmen neden hakemin bu faulleri çalmadığını sorgularım. İstanbul belediye maçınız biter bitmez o ağır dediğim ikinci kırmızı kart için bağırır çağırırdım buralarda. açın bakalım istanbul belediye maçından sonra ne yazmışım bloga. açın bakalım hacettepe maçından sonra ne yazmışım bloga. hacettepe maçındaki postun sonuç bölümünü kopyalıyorum bir kez daha lütfen iyice okuyun.

Porto maçı var, kritik maçlar var, hemen kazanı kaynatmasın Fenerbahçe medyası. Hoca yeni, eksik çok, lige her şekilde ortak olur Fenerbahçe havlu atmaz, bir sürü as oyuncusu eksik, moralsiz ve uyumsuz futbolcuları var, zaman herşeyin ilacı, sabırlı olmak lazım...

Bu mudur sizin gözünüzdeki taraf tutmak? Ben hakemlerin verdiği kararlarda kasıt ararım kasıt. Geçen sezon Fenerbahçe - Kayserispor maçında olduğu gibi bütün maçı bir takımın lehine yönetirse hakem o zaman derim ligin tadı kaçtı diye. Bu benim tarafsızlığıma gölge düşürmez. Fikstür çekiminden hemen sonra fikstürün rezaleti hakkında yazdığım yazıyı hatırlayın ve tekrar irdeleyin benim tarafsızlığımı Hakan Bey!

Ben blogu tarafsız yazdığıma o kadar çok eminimki, taraf olduğumu hissettiğim anda hemen kapatırım bloğu. Baştan dedim SPORTİF PLATFORM diye. Hiç bir takıma da hiç bir kişiyede farklı yaklaşmadım şimdiye kadar bu yüzden içim çok rahat. Eğer çok istiyorsanız sadece kulüp için çıkan iyi yazıları, haberleri ya da yorumları okumayı size günde 1 saat fenerbahce.org öneririm ben. trabzonspor.org.tr taraftır. galatasaray.org taraftır. besiktas.org taraftır. ben değil...

Porto maçı tahminim para verilip oynanacak bir oyun içindir. Bugün Trabzonspor çıksaydı Porto deplasmanına kuponda yine önerirdim Porto galibiyetini hiiiiiiç kuşkunuz olmasın. Hele ki Fenerbahçe'nin şu an içinde bulunduğu durumu göz önüne alınca Porto'nun galibiyeti daha mantıklı duruyor ve böyle düşünerek tarafsızlığımı yitirdiğimi düşünmüyorum. Oyundur bu İddaa ya da kumar herneyse, ben önerdim sadece dayatmadım kimseye garanti diye. İster oynar insanlar ister oynamaz. Yarın iddaa tahmini yapıp Galatasaray ve Beşiktaş galibiyetleri önerirsem umarım yine beni taraf tutmakla suçlamazsınız.

Sonuç itibariyle ben Faruk Turutoğlu olarak tarafsızlığımı yitirdiğim an bu blogta işlevini kaybeder ve kapanır. Kapanmak kelimesinide hiç ağzıma almamaya niyetlenmiştim başlarken, 2 ay sürdürebildim. Ben Trabzonsporluyum ve kendi takımımın maçlarını daha detaycı, daha hassas seyrediyorum, o yüzden blog yazılarının hepsini maçlardan bir gün sonra sakin kafayla yazıyorum, ancak takdir edersinizki Trabzonspor'a çalınmayan bir penaltı için ''kör müsün be adam'' dediğim hakem için Fenerbahçe'nin penaltısını çalmazsa ''yanlış bir karar verdi'' diyebilirim. Sonuçta ikiside aynı kapıya çıkar ve sadece hitap şekilleri farklı olur.

Saygılar...

Unknown dedi ki...

Hiç hikaye anlatma admin bey, neden acaba bütün haber ve yorumlarını keyif içinde okurken, fener hakkında yazdıkların bana sinir ve titreme nöbetleri geçirtiyor acaba? Kurtarma yazılısı tadındaki savunman güneşi balçıkla sıvamaz. Alenen taraflı fener yorumları yazıyorsun o kadar. Penaltı kararı tartışılabilirdi yorumuna eş dost gülüp geçebilir ama ben yüzüne vurmak için yılmadan burada olacağım, her yanlışını deşifre edeceğim. Bloğu en çok sevenler en çok eleştirendir unutma, yoksa işim olmazdı zaten. Tek tek sen böle böle yazdın ya da yazmadın diye sidik yarışına girmeyecem seninle, manas destanı olsun istemiyorum bu yorum. Ama bil ki bende uyandırdığın his hiç te adil fener yorumların yapmadığıdır ve boynumu vursan bunu aklayamazsın. BIG BROTHER IS WATCHING YOU!!!

Faruk dedi ki...

Gerçek tarafsızlığın ne olduğunu öğreteceğim ben size kuşkunuz olmasın :) I LOVE BIG BROTHER :)

Melih Kazdağ dedi ki...

Sportif Platform sitesi benim gözümde site yöneticisinin Trabzonsporlu olduğu aşikar,ancak yapabildiği kadar tarafsız kalan bir site görünümündedir. Hakan Sitede yayınlanan haber ve yorumların yanlı,tek taraflı olduğuna inanıyorsa bence haberin altına kendi görüşünü bildirir ve hakkaniyete davet eder.Veya siteye girmez,yorumları takip etmez,Bir örnek vermek isterim.Kardeş sitelerimizden birinde 2-3 kez üstüste Benim tuttuğum takım hakkında Arabacılar,Eziktaş gibi ne yaşımızla ne de karakterimizle uyuşmayan aşalayıcı yorumlar yayımlandığı için o siteyi takip etmiyorum,yorum yapmıyorum.En azından bu sitede şu ana kadar böyle bir tutum yok. Bu arada Serdar Kurtuluş'un Kırmızı kartı hakettiğini düşünmüyorum.Belki de tekrardan izlemek gerekir pozisyonları.

Saygılar..

Faruk dedi ki...

1- İlk yarının ortalarında Gustavo Colman Serdar Kurtuluş'u ters bir hareketle geçtikten sonra Serdar durduramayacağını anlıyor ve omuzla indiriyor Colman'ı. Colman pozisyona devam edebilse sol kanatta büyük bir boşluğa doğru top sürecek çünkü o anda Serdar Kurtuluş tandemin önündeki tek adamdı ve yetişecek ön liberooda yoktu. Hatta isyan ettik evde kart çıkarmayışına çünkü bu pozisyondan hemen 5 10 dakika önce tayfun ya da serkan şimdi tam hatırlamıyorum hemen hemen aynı şekilde serdar özkan'ı indirince hakem kartı çıkardı.

2- ikinci yarının başlarında serkan balcı çaprazdan mutlak golü kaçırdıktan 5 dakika kadar sonra yine colman tam yayın üstünde yine serdar kurtuluş tarafından indirildi. çimden toprak kalktı abartmadan söylüyorum. hakem bu kez faulude kartıda es geçti. dikkat edersen Serdar Kurtuluş yaklaşık dört beş pozisyonda Colman'ı faulle durdurdu....

Unknown dedi ki...

Melih kardeşim demirören politikalarına karşı koyduğum bir tepkinin ürünüydü o kelimeler ve hepsini ben sarfetmiştim, benden başka da yazan yoktu. Gönül rahatlığıyla girip okuyabilirsin kardeş bloğuda, orada bilinçli ve toptan bir beşiktaş düşmanlığı yapılmıyor. Bu yazılar beni rahatsız ediyor diye bir uyarı yapsaydın bana, seni asla rencide etmezdim ve uslubumu düzeltirdim. O lafları sadece demirören ve çarşı grubuna ithafen sinirli olduğum zamanlarda yazmıştım, çok sevdiğim beşiktaşlı dostlarımı incitmek istememiştim. Bu sitede taraflı bulduğum yazıları ise zaten dile getiriyorum, çünkü okurken bu hisse kapılıyorum. Hacettepe maçındaki hakem hataları birebir trabzonspor alehine yapılmış olsaydı siteye bu şekilde yansımayacağına adım gibi eminim. Penaltı pozisyonunu canlandır gözünde. Penaltı trabzon alehine gelişiyor ve tolga zengin sarı sonrasında kırmızı görüyor. Faruk penaltı tartışılabilirdi, tolgayı da hakem bir çırpıda atması çok güzeldi diye bir yorum yazarsa işte o zaman tarafsızlığa inanır, bu fevri çıkışları yapmam. Saygılar...

Melih Kazdağ dedi ki...

Faruk, faul bile verilmeyen pozisyon için (2.sarıdan) kırmızı olmalıydı demişsin.Ben maçın tamamını izledim ve hakemin taraflı bir yanını görmedim hatta taraflı bir beşiktaşlı olsam Hakem taktir haklarını bariz Ts adına kullandı derdim.Ama o günler geride kaldı ve özellikle hakemlere tarafsız gözle bakabiliyorum.Bence maçta dengeleri bozacak bariz bir hakem hatası yaşanmadı.Kaleci Volkan konusundaki yorumum ise tartışılabileceğidir.Hakem hocaları(müsvetteleri)farklı farklı yorumlar getirdiler.Bana göre penaltı değildi.Volkan çıktı ve topa müdahale etti.Volkan'ın Penaltı kaçtıktan sonraki hareketleri ise yeni kurallara göre sarı kart.Bu kurala itiraz edebiliriz belki.Ama bu kural konulmuş ve bence karar doğru.Tabi Penaltı kararı yalnış olduktan sonra çok ta önemi yok. Velhasıl
Bu sitede kötü niyet,taraflılık göremedim belki de herbirimiz biraz daha dikkatli olursak böyle bir muhabbet bir daha olmaz.(Hakan'a itinalı cevabı için teşekkür ederim.)

Faruk dedi ki...

Ben de hakemin taraflı bir maç yönettiğini iddia etmedim. Trabzonspor aleyhine ne kadar hata yaptıysa Beşiktaş aleyhine de o kadar yaptı. Adı üstünde zaten hata bu. Benim bunları ifade etmekteki amacım taraflı bir tutum içinde olsam bu saydığım pozisyonları cımbızla çeker sonrada sürmanşetten ''skandal'' ''hakem faciası'' gibi başlıklarla yayınlardım. herneyse işte vicdanen çok rahatım bu konuda. saymadım ama belkide en çok post fenerbahçe için açılmıştır bu blogda. hem fenerbahçeli okuyucum ağırlıklı olduğu için hem de en çok gözönünde bulunan camia olduğu için. tabi ki postlarımda fikirlerimiz uyuşmayacak kimi zaman yorumlarda tartışacağız postlardaki konuları ama tarafsızlığıma gölge düşsün istemem. Ne bir necati bilgiç, ne bir selçuk yula ne de bir adnan aybaba çıkmaz benden. Hakan Abi'nin sezon sonunda bana alacağı trabzonspor formasının arkasına 52 sırt numarasıyla HAKAN DEMİREL yazdıracağım belirteyim bu arada :)