13 Kasım 2008 Perşembe

Cesur Yürek

Sakarya'dan başlayan bir başarı hikayesidir O'nunki... Fenerbahçe'ye genç yaşta yapılan transfer, ardından o büyük camiada kaptanlığa kadar yükseliş ve idealleri uğruna yaptığı Middlesbrough transferi...

Aslında bu yazıyı bu sezon sonu yapacağı ''büyük takım'' transferini şimdiden kutlamak için yazıyorum. Birşey bildiğimden değil tamamen bende uyanan hisler doğrultusunda ManU, Liverpool vb. takımlara gideceğini düşünüyorum O'nun bu sezon sonunda. Sakatlıktan kurtulduğu maçta deplasmanda kazanılan Aston Villa maçında en çok sevdiği şeyi yaptı yine. ''Kahraman'' oldu. Attığı ikinci gol takipçiliğinin fırsatçılığıyla, pozisyon sezgisinin, son vuruş becerisiyle birleştiği yani ''ekmeğini taştan çıkardığı'' pozisyonlardan biriydi sadece ama İngiliz basınında haftaiçindeki gündem O oldu. Şimdiden yakıştırmalar yapılıyor, transfer söylentileri havalarda uçuşuyor, İngilizler ''burnunun dibindeki'' bu ''potansiyele'' kayıtsız kalmayacaktır kesinlikle.

Tuncay Şanlı bir istikrar abidesidir Türk futbolu için, bir örnektir aslında, dilini bilmediği bir ülkeye gidip orada kendini kabul ettirmek kolay iş olmasa gerek. İngilizcesi ne durumda şu anda bilmiyorum ama Premier League'e adapte olmuş, işini iyi yapan bir adam Tuncay Şanlı. Son maçta attığı iki gol O'nun için çok sıradandı aslında, önemli olan bundan sonrası, bu istikrarını devam ettirmeli ve sadece gol atmaktan öte, saha içinde hem rakip oyuncuların hem de kendi takım arkadaşlarının saygısını kazanmalı. Aynen Fenerbahçe'de olduğu gibi, oyun kitlendiği anlarda, moraller bozukken gözler O'nu aramalı, Tuncay bunu başarabilecek potansiyelde ve yetenekte bir oyuncu, Tuncay Şanlı'yı izlemeye devam edin, pişman olmayacaksınız...

21 yorum:

Unknown dedi ki...

Kahkahalarla okudum bu komik yazıyı. 2 gol attı diye man.united yolunu tuttu demek Tuncay. Kendisi için acaba haksızlık mı yaptım, çok mu acımasız düşünüyordum acaba diye özeleştiri yaptığım bir dönemde başlayan euro 2008 turnuvası boyunca sergilediği muhteşem(!) performans sonrası 2 rekat şükür namazı kılmıştım yüce allahım bu gerzeği bizden kurtardığı için. Hırslı olmak, gol atmak bir oyuncuyu birinci sınıf yapmaz. Bana inanınız, maçları çok dikkatli takip ederim esas admin Murat bey'le beraber. Bu adamın orta saha da yaptığı saçma sapan bencillikler, aptal aptal pas hataları yüzünden yediğimiz yüzlerce gol, kaybedilen türkiye kupası finali ve nice sayısız avrupa kupası maçı var. Attıkları ve asistleri mum gibi kalır yanında. Tekrar tekrar söylüyorum, kendisi küçük takımların büyük futbolcusudur. Büyük takımların büyük futbolcusu asla olamaz. Eğer bir gün man. united ya da liverpool ayarına bir klüpe transfer olsun (şansa transfer olmak hüner değil, orada ilk 11 olmak hüner), orada harikalar yaratıp ilk 11'in değişmez adamı olsun, burada tüm blog okuyucuları önünde namusum ve şerefim üstüne yemin ederim ki, ingiltereye kadar gidip ayaklarına kapanıp af dileyecem, dükkanımın önüne de heykelini dikecem...
Yanlış anlaşılmasın diye bir kez daha izah ediyorum, kendisi hırslıdır, belli ölçüde yeteneği vardır, hızlı koşar ama futbol zekasından yoksun bir arkadaştır. Kontrolsüz ve bodosloma oynar, inanılmaz pas hatası yapar ve asla büyük bir takımda oynarken (milli maçlar, f.bahçe vs..) kapalı sert savunma yapan takımlara karşı etkili olamaz. Türkiye'ye gelse oynayacağı en iyi takım Trabzonspor'dur, keza Serkan Balcı bile iş yapıyor orada. Şimdi Trabzon'lu dostlar gene kızacak bana. Tuncay konusunu ve Trabzonun bu orta saha ile ligi nerede bitireceğini bekleyip görsünler. Çok kızardık ama adam haklıymış galiba diyecekler :)

Adsız dedi ki...

fenerbahçenin gelmiş geçmiş en büyük futbolcusu bu adamı beğenmiyom diyen varsa futboldan zerre kadar anlamıyodur.

Adsız dedi ki...

yalnız ben bu yorumu yaptığım zaman hakan beyin yorum daha yayınlanmamıştı.yani yaptığım yorumun onunkiyle alakası yok biline...

Unknown dedi ki...

Ya admin bu ne yaa, sabah saat 10 da yorum yazıyoruz akşam 10 da yayınlanıyor, bu ne rezalet?
Polemiklerin bile tadı tuzu kalmadı...

Adsız dedi ki...

bu arada ben tuncayı hakikaten beğenirim.büyük futbolcudur bana göre ama türkiye normlarında.m.united liverpool gibi takımlarda oynaması ancak tuncay ve bizim adminin rüyasında tatlı bi hayal olarak kalır.o takımlarda 45 tane tuncay var.tuncay premier ligde oynayabileceği en iyi takımlardan birinde oynuyor.hakan beye de katıldığım bi nokta var tuncay küçük takımların büyük oyuncusu olduğunu fenerbahçede oynadığı dönemde kanıtladı zaten.o dönemler fenerbahçenin en iyi oyuncusuydu.şayet galatasaray yada beşiktaş gibi büyük takımlarda oynasa bu kadar ön plana çıkmaz sıradan bir futbolcu olarak kalırdı.

Faruk dedi ki...

kusura bakma sevgili Demirel işler biraz yoğun bikaç gündür yarından itibaren rayına oturacak...

Unknown dedi ki...

Sevgili omanim, yalnız bilmediğin bir husus var, seni aydınlatayım. Ben Tuncay Fenerdeyken aman ne iyi ne hoş adam diyip, gittikten sonra arkasından çakan bir adam değilim. Etrafımda ki herkes bu adam hakkında ki düşüncelerimi bilir. En çok kızdığım, en sevmediğim futbolcuydu kendisi bizde oynarken. Ama bu konuyu biraz açmak lazım, Deniz Barış, Kemal, Serkan Balcı vs.. çok mu iyi oyuncularda aralarında bi Tuncay'a kızıyordum. Kesinlikle hayır! Bu adamlar Fenere tesadüfen gelmiş ve asla ne köy olur ne kasaba tarzı oyunculardan. Tuncay konusu çok farklı. Ben bu adamı hep bir yıldız futbolcu kategorisinde değerlendirdim. Taa sakarya'da ve ümit milli takımda parlarken farkettim onu. Çok iyi bir yetenek ve geleceği parlak biri olduğunu düşündüm. Fenerbahçe'ye transfer olduğu zamanda inanılmaz bir mutluluk yaşamıştım. Ama aradan yıllar geçti ve çok üzülerek söylüyorum ki, o sakaryada ki, ümit milli takımda ki Tuncay o zamandan bu zamana oynadığı futbolun üstüne tek bir tuğla ekleyememiştir. Eğer bulabilirsen bu adamın 6-7 sene evel ümit milli takımda veya fenere geldiği ilk zamanlarda ki futbolunu seyret. Birde şu an oynadığı futbolu seyret. Arada büyük bir aşama, büyük bir sıçrayış görebilirsen ben futboldan hiç anlamıyorum. Daum zamanında aşırı savruk oyunu biraz daha disipline girdi o kadar. Fenerde kalsaydı üzülmezdim, gitmesine de üzülmedim. Hee bizim yönetimin 2 ileri bir geri politikası yüzünden şu an onun yerine oynayan Uğur Boral daha mı iyi? Kesinlikle hayır! Bu da Aziz'in sorunu işte.
Tuncay bence şu an oynayabileceği en yüksek seviye klüpte oynuyor. Menejerini tebrik etmek lazım. Ama Middlesborough bir merdivendir, buradan man.unt. ayarında bir takıma sıçrayacak masalına ancak kahkahalarla gülerim. Yapmayın allah aşkına, hiç mi üst düzey futbolcularla Tuncay'ın arasında ki farkı göremiyorsunuz sayın admin. Hız, teknik, fizik, futbol zekası ve akıl üst düzey futbolcularda bulunması gereken bir bütündür. Bunlardan bir tanesi bile eksik olsa üst düzey futbolcu olamazsınız. Teknik ve akıl vardır, fizik yoktur, Alex gibi olursun, fizik vardır, hız vardır ama akıl yoktur Tuncay gibi olursun. Bu adamlar ancak rüyalarında görür üst düzey takımları. Gerçekleri görün...

Adsız dedi ki...

konuyla alakası yok ama bu galatasaraylı sabri ne kadar terbiyesiz bi adam ya...bu adam artık hasan şaşlarıda hagileri bülentleride aştı.günün birinde futbolcunun biri şunun ağzını burnunu kırsa zevkten dört köşe olucağam.bu kadar ahlaktan terbiyeden yoksun bi adam vallahi billahi görmedim.

Melih Kazdağ dedi ki...

Aslında Tuncay İngiltere liginde büyük değişime uğradı.Bu onun için iyimi kötümü onu size bırakıyorum.İlk başta Buradaki skora isyan eden, sağa sola deparlı presler yapan,bu sayede takımını hırslandıran,takım arkadaşlarına 'bizde mücadele etmeliyiz' i zorlayan Tuncay olmaktan yavaş yavaş kurtuluyor.Bence Ona Cesur Yürek diyen admin o günleri hatırlıyor.İngiliz liginde de bunları yapsa seyirciden alkış alır ancak orada ortada sıçan yaparlar adamı bu da bir gerçek.Hocaları ilk sezonunda Tuncay'ın oyun stili hakkında kendi takımlarının ihtiyacı olan hırslı,oyunu hiç bırakmayan bir oyun yapısı demişti.Ancak İngiliz ligi için biraz değişmesi gerektiğini düşünüyordu.Şimdi Tuncay yavaş yavaş değişiyor.Taktiksel anlamda da kendini geliştiriyor.Tabi nereye kadar derseniz ilk dörde giren takımlara transfer olamaz bence.Ama Şu an oynadığı takım da yabana atılır takım değil.Tuncay transferi söz konusu olsa Türkiye'de onu istemeyecek takım yoktur.Hakan'ın Teknik olmayan'KAZMA' oyunculara tahammülü yok demekki.Ama Sol açık oynayıp 10 golün üstüne çıkan,en az 10 asist yapan,çok koşup mücadele eden bir oyuncu bu adam.

Faruk dedi ki...

Açıkçası ben tuncay şanlı'yı abarttığmı düşünmüyorum, zira bugün rahatlıkla ManU'da Arsenal'de ya da ne bileyim işte Bayern Munich ya da Barcelona'da forma giyer maç kurtaran gollere de imza atar. Ha ama dersenizki hoca güvenipte onu oynatır mı? Orasını bilemem fakat yetenek olarak oralarda oynar, sürekli ilk onbirin adamı olur mu? vallahi bunu da bilemem ama ManU'nun ve Liverpool'un onu izlemek için maçlarına scout gönderdiklerini duydum ama gönderiyorlar mı gerçekten bilmiyorum, ha diyeceksinizki Arsenal zamanında Gökhan Zan'a da scout göndermişti. Ben de derimki ama Gökhan Zan Beşiktaş'ta artık sadece fortis maçlarında rotasyonlu kadrolarda forma giyiyor,Arsenal'in her izlediği oraya transfer olacak değil. ama Tuncay burunlarının dibinde isterse Arsene Wenger bile kadın kılığında stada gidip izler onu, o kadar yakın yani. Tuncay gider mi Arsenal'e ManU'ya? sadece hislerim evet gider diyor, Fenerbahçe'den biraz daha erken açılabilseydi avrupaya o zaman banko derdim, bir de hatırlatmam var Tuncay için Cesur Yürek yakıştırmasını ben değil İngilizler yapıyor hatta iddialı bir çalışmayla herhangi bir ingiliz gazetesinden bulabilirim tuncay'ın nickname'ini. İngilizler cesur yürek diyor ona ben değil...

Son olarakta belirteyim Tuncay şu an Fenerbahçe'ye dönmek istesin Aziz Yıldırım 10 milyon euroya kadar düşünmeden ödeyip alır, 15 milyon euroya kadarda üste Güiza'yı verip alır.
Saygılar...

Unknown dedi ki...

Açmam gereken bazı konular daha var sanırım. İki yıl üstüste gelen Türkiye şampiyonluğunun ardından Juventus'tan Appiah'ta transfer edilmiş, harika bir kadro kurulmuş, başkanımız bizi dünya klübü yapacağı sözüne hepimiz inanmıştık. O günkü şartlar içinde değerlendirdim ben Tuncay'ı. Anelka'lı Nobre'li Alex'li Aurelio'lu, Appiah'lı kadroda büyük maçlarda (özellikle şampiyonlar ligi) aşırı derecede sırıtmaya başlamıştı Tuncay. Sürekli orta sahada top ezen, kaptırdığı toplar yüzünden sürekli kalemizde tehlike yaşatan, başı hep önde boşta ki arkadaşlarını göremeyen, deli danalar gibi ortada salak salak dolaşan bir Tuncay çıkmıştı ortaya. Yani o kadroya ve dev hedeflere, dev rakiplere bol gelmişti Tuncay. Sonra ne oldu, G.saray mucizevi bir biçimde, fakir fukara edebiyatıyla, rakiplerinin ikramlarıyla ligte tam 84 puan toplayıp son hafta şampiyonluğumuzu aldı. Fenerbahçe'nin kırılgan, kolay kaosa sürüklenen yapısı gene nüksetti ve klüp aşırı bir derecede kan kaybetti. Ertesi yıl zoraki bir şampiyonluk geldi ama bu rakiplerimizin çok çok kötü olmasından kaynaklandı. Düşünün 70 puan yetti şampiyonluğa. O günden bugüne ivme düşüşümüz hala tam gaz devam ediyor, takımımız süratle kan kaybetmeye devam ediyor. Bu şartlarda Tuncay çıkıp gelse belki gene takımda yer bulur, küçük maçlarda gene arkadaşlarını çoşturur, goller bulur ama takımımız gene istikrara kavuşur, gene güçlenir, gene hedefleri yükseltirse Tuncay gene takımın sırıtan elemanı olmaya başlar. Euro 2008 de ki Tuncay'ı hatırlayınız. Aynı o görüntüye kavuşur işte. Ben Tuncay kötüdür, rezildir demiyorum, bunun altını çiziyorum, Tuncay üst düzey takımların, üst düzey futbolcusu olabilecek kapasitede değildir diyorum. Zekası ve yeteneği onu belli bir seviyenin üstüne çıkaramıyor ne yazık ki. 7 yıldır çıkmadı, bu saatten sonrada çıkmaz. Saygılar...

Adsız dedi ki...

ya allah aşkına bu adamın bahsettiğin takımlarda oynayamayacak kapasitede bi adam olmadığını sende biliyosunda neden hikaye anlatıyosun anlamıyorum.bu adama karşı duygusal bi zaafiyetin var ya da bilmiyorum.bu takımlarda oynamak için ekstra birçok özelliğinin olması lazım allah aşkına tuncay da ne gibi özellikler var avrupanın en iyi takımlarında oynamak için.adamı çok fazla sevmen onun bu takımlarda oynıcağı anlamına gelmez.eğer bu takımların teknik direktörü sen olsan çok sevdiğin için onu transfer ederdin belki ama futbol sevgiyle oynanmadığı için tuncaylı kadronla alıcağan başarısız sonuçlardan sonra seninde görevine son verilirdi:)yok arsenal manchester united bu adamlar için scout gönderiyomuş ya güldürme beni adam ingilterede oynuyo zaten herkes ne olduğunu biliyo sanki portlandın sportif direktörü efesten 17 yaşındaki oyuncuyu izletiyo.fenerbahçede kayseriden mehmet topuz için scout gönderip izletiyomuş her hafta nasıl futbolcu bi bakta işimize yararsa alalım diyomuş aziz başkan.galatasarayda sivasa scout göndermiş mehmet yıldız için:))adnan polat demiş adamı hiç göremiyoz bi gidinde bakın bize bişeyler katarmı:)))

Faruk dedi ki...

Aslında tartıştığımız bu konu birazda zamana bırakılması gereken bir konu gibi duruyor. Tuncay'ın geçmiş başarı ya da başarısızlıklarını hep farklı pencerelerden değerlendiriyoruz. Tam dört farklı bakış açısı var benzer özellikler taşısa da. Tuncay'ın geçmişini bırakıp, geleceğine bakalım biraz, neydi ne olacak, bunu inceleyelim, Tuncay ile ilgili haberleri blogta aksatmadan yayınlamaya devam edeceğim ara sıra tartışmaya devam ederiz bu konuyu Tuncay'ın oynadığı futbolu referans almaya devam ederek...

Unknown dedi ki...

Ne yazık ki adminimizin bir zaafı var, spor olaylarına geniş bir perspektiften bakamıyor, hep at gözlüğüyle bakıyor. Belirli saplantıları ve sabit fikirliliği ne yazık ki adminin daha iyi bir yorumcu olmasını baltalıyor. Bir adama iyi diyorsa ilahlaştırıyor, kötü diyorsa yerin dibine sokuyor. Tuncay'ın Man.Unt. takımında ileri ikilide christiano ronaldo ile beraber oynayabileceğine acaba gerçekten inanıyor mu, yoksa hayallerinde yaşattığı Tuncay'ı oraya mı layık görüyor onu ayırt etmek lazım. Sayın admin kızmasın bana, bu gerçeği görüp kendini ve vizyonunu değiştirmeye çalışsın artık. Amacımız admini yermek değil, daha iyi yerlere gelmesini istemek...

Faruk dedi ki...

Hayallerimde yaşattığım ayrı bir Tuncay yok sevgili Demirel :) Platonik duygularda beslemiyorum kendisine karşı :) Sadece ihtimal dahilinde gördüğüm şeyleri yazdım, yoksa haşa Tuncay Şanlı'yı alıpta Messi'nin Kaka'nın yanında bir yere koymadık, Tuncay hakkındaki düşüncelerimi belirtip zamana bırakmak istedim geri kalan kısmını, blog hayatını sürdürdükçe hep beraber tartışacağız Tuncay'ın adımlarının ne yöne gideceğini, ha umarım sizin dedikleriniz gerçekleşirde Tuncay İstanbul'da oynayacak takım bulamayıp soluğu Trabzon'da alır. İşte o zaman Şota ve Yattara ile birlikte tarihin en iyi transferlerinden birine imza atmış oluruz vesselam...

Unknown dedi ki...

Bizde 2 metre top süremeyen Serkan Balcı sizin orta sahanın maestrosu olmuşsa, Tuncay'ın Maradona olması çok normal olacaktır zaten sayın admin :)Hüseyin Cimşirlerin tayfunların coraların içinde bataklıkta açan bir gül gibi olur Tuncay Şanlı...

Faruk dedi ki...

Serkan Balcı bizde de 2 metre top süremiyor ve sürekli eleştiriliyor, orta sahadaki maestromuz Colman ve O'nu bu akşam izlemeni tavsiye ediyorum. Tuncay Şanlı'da zaten Uğur Boral'ların Selçuk Şahin'lerin Ümit Özat'ların içinde Lionel Messi gibi duruyordu. Ayrıca Tuncay ve Aurelio gibi oyuncularını kaybeden Fenerbahçe'nin lig sıralamasındaki yerine bakarsanız Tuncay Şanlı'nın önemini daha iyi kavrarsınız. Hüseyin Cimşirli, Serkan Balcılı ve Tayfun Coralı kadroyla aranızdaki 7 puanlık farkı araştırın bence. O oyuncuları küçümserken bir de dönüp aynaya bakın.

Tutamadım kendimi gene işte :):):)

Saygılar...

Unknown dedi ki...

Takımımızın kan kaybı ve ne kadar zayıfladığı ile ilgili düşüncelerimi sağdaki görev çubuğunu biraz yukarı taşırsan görebilirsin sayın admin. Sanırım okumuyorsun yorumları, okusan böyle saçmalazdın. Seni göreve ve ciddiyete davet ediyorum, adminlik işini savsaklamaya başladın gene bu aralar. Manisaporda iki sezon önce bizim 7 puan önümüzde liderdi sayın admin, lig sonunda 1 puan farkla kümede kalmışlardı, başlarında da Ersın Yanal diye bi hoca vardı. Çok erkenden ve zamansız demeçler veriyorsunuz sayın admin, lig sonunda kaçacak delik aramazssınız umarım. Sizi Vakfıkebirde uzun bir inziva dönemine çekilmiş olarak bulmayalım sonra :) Akıllı ol akıllı...

Faruk dedi ki...

Kavrayamadınız gitti o takım manisaspordu bu Trabzonspor. Trabzonspor sizden 7 puan öndeyse korkun, Manisaspor bizden 7 puan önde olsa bende korkmam. Ayrıca 1 puanla kümede kaldıkları esnada hocaları Ersun Yanal değildi, belirtmek isterim...

Unknown dedi ki...

Haftalardır izliyorum Trabzon'u, bırak korkmayı, ağzımla bile gülmedim özellikle istanbul takımlarıyla yaptığınız maçları görünce. Size Kadıköy'de öyle bir hüsran yaşatacaz ki şu halimizle, sonra artık gene hakem mi dersin, basın mı dersin, şimdiden düşünmeye başla...

Adsız dedi ki...

istanbul basını çomak soktu der bence:)))